Sofia zabezpiecza fundusze na nowe myśliwce

/ flickr.com

  

Komitet finansów oraz budżetu Zgromadzenia Narodowego Bułgarii zatwierdzili budżet umożliwiający m.in. zakup 16 myśliwców za kwotę 1.08 mld dolarów oraz 150 bojowych wozów piechoty za 882 mln dolarów - informuje portal Sofia Golobe.

Projekt budżetu obronnego będzie głosowany w najbliższą środę w parlamencie Bułgarii. Płatność za 16 myśliwców zostanie rozłożona na okres dziesięciu lat. Rząd w Sofii rozpoczął starania o zakup nowych samolotów mających zastąpić wysłużoną już flotę myśliwców MiG-29 w 2016 roku. W kwietniu ubiegłego roku Bułgaria zdecydowała się rozpocząć rozmowy ze Szwecją w sprawie zakupu ośmiu myśliwców nowej generacji Saab JAS 39 Grippen (na zdjęciu). We wrześniu natomiast komitet parlamentarny zdecydował się na rozpisanie nowego kontraktu na zakup myśliwców wielozadaniowych, odrzucając ustalenia dotyczące nabycia myśliwców Saab JAS 39 Grippen. Rząd Bułgarii obecnie rozważa zakup myśliwców F-16 Lockheed Martin, samolotów myśliwskich JAS 39 Grippen produkowanych przez szwedzki koncern Saab, myśliwców Eurofighter Typhoon międzynarodowej korporacji  Eurofighter GmbH oraz konstrukcję Boeinga, którą jest F/A-18 Super Hornet. W ostatnim czasie natomiast media donosiły o zainteresowaniu strony bułgarskiej zakupem używanych przez Izrael myśliwców F-16. 

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Tragedia w Genui - przed problemami ostrzegał sam projektant mostu. Media ujawniły ważny raport

/ twitter.com/screenshot

  

39 lat temu projektant mostu w Genui Riccardo Morandi ostrzegał przed jego korozją z powodu wpływu morza i zatrucia środowiska. W ujawnionym raporcie pisał: "Wcześniej czy później, być może już za kilka lat, konieczne będzie usunięcie wszelkich śladów rdzy".

Pięć dni po wtorkowej katastrofie wiaduktu, w której zginęły 43 osoby, włoskie media przytoczyły dokument opracowany przez inżyniera Morandiego w 1979 roku, a więc 12 lat po tym, gdy zbudował gigantyczny most w stolicy Ligurii.

Architekt wskazywał w nim na konieczność zastosowania iniekcji z żywicy epoksydowej, by usunąć rdzę i zalecał następnie pokrycie powierzchni elastomerami o "bardzo wysokiej odporności chemicznej".

Wskazówki te zawarł w swoim opracowaniu pt. "Długoterminowe działania na wiaduktach poddanych ciężkiemu ruchowi, usytuowanych w bardzo trudnym środowisku".

Morandi położył nacisk na to, że konstrukcja poddana jest działaniu wiatru od morza, które znajduje się w odległości zaledwie kilometra od mostu oraz powietrza o wysokiej zawartości soli, które miesza się z dymem z kominów huty.

- Zewnętrzna powierzchnia struktury, przede wszystkim fragmentów zwróconych ku morzu, a zatem bezpośrednio atakowanych przez kwaśny dym z kominów, zaczyna ukazywać skutki działania zjawisk pochodzenia chemicznego

 - ostrzegł konstruktor wiaduktu, który zmarł w 1989 roku. Prawie 40 lat temu stwierdził on utratę odporności betonu na powierzchni.

W opracowanym raporcie Morandi napisał też o konieczności ochrony betonowej nawierzchni, by zwiększyć jej odporność chemiczną i mechaniczną.

Szef specjalnej komisji powołanej po katastrofie przez Ministerstwo Infrastruktury i Transportu Roberto Ferrazza powiedział po inspekcji w rejonie gruzowiska, że doprowadziła do niej prawdopodobnie "seria współistniejących przyczyn".

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl