Pierwsza kamera AI. To dzieje się na naszych oczach!

/ geralt; pixabay.com / Creative Commons CC0

  

Jak dowiedział się portal niezalezna.pl, podczas rozpoczynających się targów CEBIT 2018 Huawei zaprezentował najnowsze rozwiązania tworzące inteligentne połączenia, które przyspieszają transformację technologiczną przedsiębiorstw. Wśród nich znalazła się kamera z funkcją AI, ulepszona platforma OceanConnect IoT, zmodernizowane rozwiązanie eLTE-IoT oraz nowość – eLTE-DSA.

– IoT pomaga przedsiębiorstwom łączyć świat fizyczny i cyfrowy. Tworzy  cykl, w którym czujniki wbudowane w świat fizyczny dostarczają ciągłych informacji zwrotnych do świata cyfrowego, który następnie steruje tym fizycznym. Internet przedmiotów wraz z AI pomaga zwiększyć wydajność i zautomatyzować łączenie obu tych światów, dzięki czemu usprawnia cyfrową łączność w systemie nerwowym przedsiębiorstw – powiedział podczas swojego przemówienia zatytułowanego Qiu Heng, Prezes Global Marketing, Enterprise Business Group.  

Raport Huawei's Global Connectivity Index (GCI) pokazuje, że inteligentne połączenia przyniosą nową falę innowacji i będą napędzać rozwój gospodarczy. Szacuje się, że do 2025 r. wartość gospodarki cyfrowej osiągnie 23 bln USD. Inteligentna łączność będzie więc miała ogromny wpływ na światową gospodarkę, przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, przemysł wytwórczy i wiele innych sektorów. Określi również, w jaki sposób sektory przemysłu zarządzają swoją cyfrową transformacją. Tym bardziej, że jak wynika z analizy IDC, w latach 2014-2020 wielkość danych wzrośnie 5,5-krotnie. Algorytmy takie jak dokładność identyfikacji poprawią się o 4%. Natomiast moc obliczeniowa wzrośnie aż 30-krotnie.  
 
Pierwsze kamery AI
Podczas targów CEBIT 2018 Huawei zaprezentował pierwszą w branży kamerę z oprogramowaniem (SDC) z funkcją AI, serię M/X. Jej zastosowanie może być bardzo zróżnicowane ze względu na 25-krotnie zwiększoną możliwość przetwarzania obrazu. Na przykład, w środowiskach o niskim natężeniu światła, charakterystyczna szybkość akwizycji przekracza 85%. Kamera posiada także automatyczną konfigurację parametrów dla pory dziennej, nocnej oraz przy różnych warunkach pogodowych, takich jak zachmurzenie, deszcz czy śnieg. Podczas wykrywania czasu lub zmian, kamera dostosowuje swoje ustawienia, aby zapewnić jak najwyższą jakość obrazu. Nie jest więc potrzebna ręczna interwencja, co znacznie zwiększa wydajność operacyjną systemu. Może ona także dynamicznie ładować algorytmy do wielu aplikacji. Ponadto, w przeciwieństwie do tradycyjnych kamer, które wymagają ręcznego uaktualniania co zazwyczaj powoduje przerwy w pracy, M/X posiada funkcję aktualizacji online, zapewniając ciągłość pracy.  
 
Ulepszona platforma OceanConnect IoT  
W Hanowerze Huwei przedstawił ulepszoną platformę OceanConnect IoT, obsługującą systemy samochodowe. Nowa wersja zapewnia jeszcze bezpieczniejszą i bardziej niezawodną łączność samochodów, obsługując setki milionów połączeń i jednoczesny dostęp z milionów pojazdów. Elastyczność platformy wspiera jej wdrażanie w chmurach prywatnych, publicznych i hybrydowych, dostosowując się do ich różnych struktur. Gromadzi również dane o stanie pojazdu i zachowaniach użytkowników oraz analizuje je w celu tworzenia profili kierowców i pojazdów (Digital Twins) w chmurze. Umożliwia to m.in. inteligentną dystrybucję treści i rekomendacje serwisowe.  
 
Ponadto, OceanConnect IoT oddzielając dane od usług, pomaga firmom motoryzacyjnym kontrolować ich zasoby cyfrowe, łączyć treści i aplikacje innych firm oraz budować kwitnący ekosystem wokół ich działalności. Platforma Huawei połączona jest z V2X (Vehicle-to-everything). Współpraca ta obejmuje inteligentną synergię między pojazdem a drogą w celu rozwoju doświadczeń kierowców przy jednoczesnym zapewnieniu nowych poziomów bezpieczeństwa i wydajności.
 
Zmodernizowane rozwiązanie eLTE-IoT i nowość eLTE-DSA
eLTE-IoT wykorzystuje innowacje technologiczne w celu dalszej poprawy wydajności. Obejmuje teraz promień 10 km przy sygnałach silniejszych o 10%. Opóźnienie w komunikacji jest natomiast zredukowane o 50%, podczas gdy maksymalny czas czuwania został wydłużony do 10 lat.  
 
Z kolei rozwiązanie eLTE-DSA wykorzystuje technologię Dyskretnej Agregacji Widma (DSA) do stworzenia szerokiego pasma poprzez konwergencję małych częstotliwości – niektóre z nich są ciągłe, podczas gdy inne rozproszone. Technologia DSA umożliwia elastyczny dobór i połączenie kilku cennych funkcji. Rozwiązanie to wspiera elastyczną agregację wszystkich 280 zakresów częstotliwości około 230 MHz. Huawei będzie również promować zastosowanie DSA w innych częstotliwościach w przyszłości. eLTE-DSA poprawia również ogólny promień pokrycia o 40%, a opóźnienie interfejsu powietrznego jest zredukowane do 20 ms.  
 
Wprowadzone nowości na tegorocznych targach CEBIT to dopiero początek. W październiku tego roku Huawei będzie gospodarzem Huawei Connect 2018 w Szanghaju, gdzie zaprezentuje kolejne rozwiązania z obszaru AI, a także wprowadzi na rynek swoją flagową platformę cyfrową. Huawei Enterprise BG będzie więc nadal podąża ć za wizją, która ma na celu wprowadzenie technologii cyfrowych do każdej organizacji, aby zapewnić w pełni połączony oraz inteligentny świat.

 

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, multipr.pl, huawei.com

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Tragedia w Genui - przed problemami ostrzegał sam projektant mostu. Media ujawniły ważny raport

/ twitter.com/screenshot

  

39 lat temu projektant mostu w Genui Riccardo Morandi ostrzegał przed jego korozją z powodu wpływu morza i zatrucia środowiska. W ujawnionym raporcie pisał: "Wcześniej czy później, być może już za kilka lat, konieczne będzie usunięcie wszelkich śladów rdzy".

Pięć dni po wtorkowej katastrofie wiaduktu, w której zginęły 43 osoby, włoskie media przytoczyły dokument opracowany przez inżyniera Morandiego w 1979 roku, a więc 12 lat po tym, gdy zbudował gigantyczny most w stolicy Ligurii.

Architekt wskazywał w nim na konieczność zastosowania iniekcji z żywicy epoksydowej, by usunąć rdzę i zalecał następnie pokrycie powierzchni elastomerami o "bardzo wysokiej odporności chemicznej".

Wskazówki te zawarł w swoim opracowaniu pt. "Długoterminowe działania na wiaduktach poddanych ciężkiemu ruchowi, usytuowanych w bardzo trudnym środowisku".

Morandi położył nacisk na to, że konstrukcja poddana jest działaniu wiatru od morza, które znajduje się w odległości zaledwie kilometra od mostu oraz powietrza o wysokiej zawartości soli, które miesza się z dymem z kominów huty.

- Zewnętrzna powierzchnia struktury, przede wszystkim fragmentów zwróconych ku morzu, a zatem bezpośrednio atakowanych przez kwaśny dym z kominów, zaczyna ukazywać skutki działania zjawisk pochodzenia chemicznego

 - ostrzegł konstruktor wiaduktu, który zmarł w 1989 roku. Prawie 40 lat temu stwierdził on utratę odporności betonu na powierzchni.

W opracowanym raporcie Morandi napisał też o konieczności ochrony betonowej nawierzchni, by zwiększyć jej odporność chemiczną i mechaniczną.

Szef specjalnej komisji powołanej po katastrofie przez Ministerstwo Infrastruktury i Transportu Roberto Ferrazza powiedział po inspekcji w rejonie gruzowiska, że doprowadziła do niej prawdopodobnie "seria współistniejących przyczyn".

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl