Cykl edukacyjny „Finanse na co dzień”

fot.fotolia

  

W jutrzejszej „Gazecie Polskiej Codziennie” 21. odsłona cyklu, dotycząca oferty PKO Banku Polskiego dla klientów indywidualnych. Materiał o szerokim walorze edukacyjnym został przygotowany przez redakcję we współpracy z PKO Bankiem Polskim.

Złożenie wniosku o dowód osobisty, zamówienie karty EKUZ, pozwalającej na korzystanie z usług medycznych w granicach Unii Europejskiej, wnioski o świadczenie z programu 500+, rozliczenie PIT – to wszystko i o wiele więcej można załatwić wygodnie przez internet, bez wychodzenia z domu. Lista usług rośnie, a wszystkie są dostępne bezpłatnie w bankowych serwisach transakcyjnych. W kolejnym odcinku cyklu odpowiemy na pytanie, jak z nich korzystać za pośrednictwem PKO Banku Polskiego, który jako pierwszy udostępnił klientom korzystającym z bankowości elektronicznej możliwość załatwiania spraw urzędowych przez internet. Bank wspiera rządowy projekt „Od papierowej do cyfrowej Polski”, którego celem jest wypracowanie szybkiego i łatwego dostępu do usług e-administracji. 

W artykule wyjaśniamy, czym jest Profil Zaufany i w jaki sposób Bank stara się  ułatwić swoim klientom możliwość korzystania z cyfryzacji usług administracji publicznej. Opisujemy, jakie sprawy można dzięki temu załatwić bez udawania się do konkretnego urzędu, korzystając jedynie z odpowiednich narzędzi online. Podajemy krok po kroku, jak założyć Profil Zaufany w aplikacji w systemie iPKO/Inteligo w zakładce „e-urząd”.

Zapraszamy do lektury piątkowego wydania „Gazety Polskiej Codziennie” z artykułem pt. „Co może Profil Zaufany?”.

Polecamy!

 

Ramka:
Jak utworzyć Profil Zaufany?

Dla klienta PKO Banku Polskiego to nic trudnego. Wystarczą cztery kroki.
Krok 1: Wejdź na swoje konto iPKO/Inteligo

Krok 2: Przejdź do zakładki „e-Urząd”, dostępną w górnym menu ekranu w iPKO/Inteligo i wybierz opcję „Załóż Profil Zaufany”.

Krok 3: Sprawdź poprawność swoich danych oraz nadaj login potrzebny do korzystania z Profilu Zaufanego.

Krok 4: Potwierdź operację kodem z narzędzia autoryzacji. Na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz wiadomość z potwierdzeniem założenia Profilu Zaufanego.

 

 

 

 

Partnerem wydania cyklu „Finanse na co dzień” jest PKO Bank Polski.

Patronem medialnym cyklu jest niezalezna.pl oraz „Gazeta Polska”.

 

 

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Udostępnij


Wczytuję komentarze...

Kiedy usuną awarie po wichurze?

/ ColiN00B

  

- Usuwanie większości awarii na liniach energetycznych, spowodowanych wichurami, powinno się zakończyć do wieczora - powiedział prezes PGE Dystrybucja Wojciech Lutek. Uszkodzenia są w województwach lubelskim, łódzkim, podkarpackim i świętokrzyskim.

PGE Dystrybucja dostarcza prąd na terenie województw wschodniej i środkowej Polski, swoim zasięgiem obejmuje ok. 38 proc. powierzchni kraju.

O godz. 10 rano bez prądu na tym terenie było ok. 80 tys. odbiorców. "Sytuacja cały czas się zmienia. Nasze służby pracują cały czas nad tym, aby zniwelować skutki wiatru, który dochodził do prędkości 115 km/h" – powiedział w Lublinie dziennikarzom prezes PGE Dystrybucja Wojciech Lutek.

Na pytanie, jak długo potrwa usuwanie awarii, Lutek powiedział, że trudno to precyzyjnie określić, ale zapewnił, że "jest to proces bardzo szybki" i wskazał, że jeszcze o godz. 6 bez prądu było 180 tys. odbiorców. "Myślę, że do godzin wieczornych powinniśmy się uporać już w większości z tymi awariami" – powiedział prezes.

Główną przyczyną awarii i zakłóceń w dostawie energii elektrycznej były uszkodzone lub zerwane linie energetyczne przez kładące się na nie drzewa i połamane konary. Niekiedy, na liniach nieizolowanych, dochodziło do zwarcia.

Najwięcej uszkodzeń jest na teranie województwa lubelskiego, gdzie ok. godz. 10 bez prądu było 34 tys. odbiorców, a o godz. 4 ok. 70 tys.

Strażacy w Lubelskiem odebrali w poniedziałek ok. 640 próśb o interwencje w związku z wichurą. Jak powiedział oficer dyżurny komendy wojewódzkiej straży pożarnej zdecydowana większość z nich – ok. 550 – dotyczyła usuwania z dróg połamanych drzew i konarów, a w 45 przypadkach - pomocy przy uszkodzonych dachach na budynkach mieszkalnych i gospodarczych. 40 razy strażacy pomagali w zabezpieczeniu zerwanych linii energetycznych.

W miejscowości Tomaszówka między Lublinem a Kraśnikiem samochód osobowy zatrzymał się przed powalonym drzewem, a z tyłu najechała na niego ciężarówka. Dwie osoby zostały ranne i odwieziono je do szpitala. Powalone drzewa blokowały też drogę krajową nr 82 w miejscowości Suchawa między Łęczną a Włodawą. W Lublinie konar spadł na samochód firmy oczyszczającej miasto, ludziom nic się nie stało.

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl