Awaria w elektrowni atomowej

/ pixabay.com/WikimediaImages

  

W jednym z bloków elektrowni atomowej w Paksu pod Budapesztem doszło do awarii, która nie spowodowała szkód w środowisku – poinformowała w komunikacie spółka zarządzająca elektrownią.

Jedna z turbin bloku została wyłączona z użytku, w związku z czym pracuje on obecnie z dwukrotnie niższą niż zwykle wydajnością.

Wydarzenie to nie miało wpływu na bezpieczeństwo nuklearne

– zapewniła spółka.

Zbudowana w 1982 r. elektrownia w Paksu jest produkcji radzieckiej. Jej cztery bloki dostarczają 40-50 proc. energii elektrycznej zużywanej na Węgrzech.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Poważna awaria w rosyjskiej elektrowni atomowej. Doszło do skażenia?

W 2014 r. rząd węgierski zawarł z Rosją umowę na budowę przez koncern Rosatom dwóch nowych bloków w Paksu. Miałyby one zostać uruchomione w 2026 i 2027 r. i produkować w sumie więcej energii niż obecne cztery, które mają zostać wyłączone w latach 2032-37.

Zgodnie z umową Rosja udzieli Węgrom na budowę nowych reaktorów kredytu w wysokości do 10 mld euro (całkowity koszt inwestycji to 12 mld euro).

Dyrektor generalny elektrowni Istvan Hamvas powiadomił we wtorek, że rosyjscy i węgierscy uczeni pracują nad stworzeniem nowego typu paliwa nuklearnego do elektrowni w Paksu, które miałoby niższą zawartość uranu. Jak dodał, paliwo mogłoby być używane od 2020 r. i przynieść oszczędność rzędu 3,8 proc.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, pap

Tagi

Wczytuję komentarze...

Wielka inwestycja drogowa coraz bliżej

Aleja Wojska Polskiego w Szczecinie / By Szczecinolog - Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=39945686

  

Przedstawiciele miasta Szczecin oraz konsorcjum firm Roverpol i Rover Alcisa podpisali dziś umowę na przebudowę węzła Łękno. Inwestycja warta blisko 129 mln zł i dofinansowana środkami unijnymi ma być ukończona w 2020 r.

Węzeł Łękno to jedna z największych i ważniejszych inwestycji drogowych w obecnej perspektywie unijnej - wynika z informacji służb prasowych szczecińskiego magistratu. Przedsięwzięcie to kolejny etap powstającej obwodnicy śródmiejskiej, która ma połączyć północne i południowe dzielnice Szczecina, omijając jego centrum.

Inwestycja obejmuje budowę kolejnego fragmentu od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do Alei Wojska Polskiego, przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę dwupoziomowego skrzyżowania przy Al. Wojska Polskiego. Węzeł będzie także centrum przesiadkowym dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Wykonawca na ukończenie inwestycji ma 24 miesiące od momentu podpisania umowy. Całkowity koszt prac to prawie 129 mln zł.

Inwestycja otrzymała dofinansowanie w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, które mają służyć wdrażaniu funduszy unijnych wpływających na zrównoważony rozwój miast i ich obszarów funkcjonalnych. Wysokość unijnego dofinansowania to 73 mln zł.

Na Pomorzu Zachodnim Zintegrowane Inwestycje Terytorialne obejmują Szczeciński Obszar Metropolitalny oraz Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzki Obszar Funkcjonalny.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl