Poczta Polska uruchomiła bezpłatny dostępu do internetu w kolejnych placówkach

/ pixabay.com/rawpixel

  

W 3800 placówkach Poczty Polskiej w całym kraju można korzystać z bezpłatnego dostępu do internetu bezprzewodowego - poinformowała spółka w dzisiejszym komunikacie. Jak podkreśliła, ma to szczególne znaczenie w małych miejscowościach i na wsi.

Spółka przypomniała, że w połowie 2016 r. możliwość skorzystania z tej usługi była dostępna w 850 placówkach, pod koniec ubiegłego roku liczba ta wzrosła do 3 tys. Teraz obiektów z darmowym internetem jest już 3,8 tys.

Z bezprzewodowego dostępu do internetu mogą korzystać wszyscy odwiedzający placówki pocztowe w kraju. Sieć może być również otwarta dla osób znajdujących się w zasięgu hot spotów. Aby skorzystać z darmowego połączenia, wystarczy wybrać na ekranie urządzenia mobilnego sieć o nazwie „Poczta Polska”, bez konieczności wpisywania dodatkowych haseł. Osoby korzystające w ten sposób z dostępu do internetu, będą jedynie proszone o wyrażenie zgody na wyświetlanie reklam. W ciągu dwóch lat z pocztowego wifi skorzystało niemal 230 tys. użytkowników.

Jak mówi, cytowany w komunikacie, prezes spółki Przemysław Sypniewski Poczta

Stawiając na cyfryzację swoich usług, dostosowuje się do wymagań rynku (...) Przyjmując w strategii rozwiązania dotyczące udostępniania darmowego wifi w naszych placówkach, chcieliśmy przede wszystkim wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów z małych miejscowości

- dodał, podkreślając, że dzięki obecności placówek pocztowych w każdej gminie, spółka może „pełnić funkcję swoistego komunikacyjnego krwiobiegu państwa”.

Z kolei minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zwrócił uwagę, że

Poczta Polska to  firma z misją, wrażliwa na potrzeby społeczne, potrzeby lokalnych społeczności (...) Przywracanie i otwieranie placówek pocztowych na wsiach i bezpłatne wifi to przykłady realizacji misji przeciwdziałania wykluczeniu Polaków z dostępu do usług.

– podkreślił szef MI.

Poczta Polska ma na terenie kraju prawie 7,5 tys. placówek. W 2017 r. zakończył się proces wyposażania wszystkich kurierów w terminale płatnicze. Ponadto pocztowcy mają ok. 22 tys. tabletów i kilka tysięcy padów, przeznaczonych do potwierdzania odbioru przesyłek awizowanych. Od 2017 r. roku przesyłki z elektronicznym potwierdzeniem odbioru, nadawane przez sądy są obsługiwane na terenie całego kraju.

Spółka nadal rozwija sieć placówek pocztowych. W ciągu ostatnich dwóch lat Poczta otworzyła ponad 280 nowych punktów w całej Polsce. W tym roku planuje uruchomić ok. 100 kolejnych.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, pap

Tagi

Wczytuję komentarze...

Niezwykła wystawa w Muzeum Sztuki

Pałac Poznańskiego, siedziba Muzeum Sztuki / By Mietek Ł, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53381612

  

Zależność między sztuką nowoczesną i doświadczeniem I wojny światowej to główny temat wystawy "Wielka wojna", którą od piątku będzie można oglądać w Muzeum Sztuki ms2 w Łodzi. Prezentowane prace pochodzą z kilkunastu muzeów europejskich i nowojorskiego Museum of Modern Art.

Wystawa podejmuje temat zależności między sztuką nowoczesną a doświadczeniem wojny pokazanym z różnych perspektyw. Prezentowane na niej prace - m.in. malarstwo, rysunki i grafiki - kilkudziesięciu artystów europejskich, w których gronie polską sztukę reprezentują m.in. Leon Chwistek, Tadeusz Cyprian, Tytus Czyżewski, Henryk Stażewski, Władysław Strzemiński, Stanisław Ignacy Witkiewicz, wypożyczono ze zbiorów kilkunastu muzeów europejskich i amerykańskich. Część dzieł pochodzi też z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi.

Jak zauważyli kuratorzy wystawy - Paulina Kurc-Maj, Paweł Polit i Anna Saciuk-Gąsowska - obraz I wojny światowej w sztuce zachodnioeuropejskiej różni się od prezentowanego przez artystów z Europy Środkowo-Wschodniej. Na Zachodzie pokazywana jest przede wszystkim jako katastrofa, natomiast u twórców z krajów, w których po Wielkiej Wojnie nastąpiły znaczące zmiany polityczne i społeczne - m.in. z Polski, oprócz motywów tragicznych można zaobserwować pewien entuzjazm dotyczący np. odzyskania niepodległości; wojna jawi im się też jako proces inicjujący rewolucyjne zmiany.

Ekspozycję podzielono na cztery części: "Ofensywa", "Apokalipsa", "Okaleczenie i rozpad" oraz "Nowy porządek". Według twórców tego układu, tak zakomponowana przestrzeń wystawy ma dać odwiedzającym możliwość przebycia historycznej drogi - od nadziei, obaw i oczekiwań towarzyszących początkom działań wojennych, aż do podsumowań i nowego układu sił będącego efektem I wojny światowej.

Wielka Wojna - według kuratorów - to nie tylko koniec belle epoque, ale też początek globalnych zmian politycznych, społecznych i kulturalnych, których następstwa można obserwować również współcześnie. Ich zdaniem, można ją opisać jako "zjawisko o charakterze międzynarodowym, przewartościowującym wszystkie dziedziny życia ludzkiego, będące doświadczeniem pokoleniowym i mającym kluczowe znaczenie na drodze twórczej wielu artystów".

Widz, który przemieszcza się między kolejnymi etapami wystawy, ma szansę na spojrzenie na wojnę z różnych perspektyw, np. na dostrzeżenie jej totalnego i apokaliptycznego wymiaru, przejawiającego się w liczebności wojsk czy zaawansowanych środkach technicznych. Tematem prac są też fragmenty wojennej rzeczywistości, jej ludzki wymiar - indywidualne losy i zbiorowe postawy, etyczny aspekt bycia uczestnikiem i ofiarą wojny, a także postępująca mechanizacja człowieka.

Z kolei "Nowy Porządek", do którego zwiedzający dociera na końcu, ma - w intencji twórców ekspozycji - odzwierciedlać "paradoksalnie swoistą względność i prowizoryczność nowego ładu, w którym wojenny rozpad nigdy nie został całkowicie zintegrowany".

Wystawa zostanie otwarta w piątek 23 listopada, natomiast na sobotę zaplanowano zwiedzanie kuratorskie i panel dyskusyjny "Jaką rolę odegrała trauma wojenna dla transformacji języków artystycznych i literackich?", podczas którego omówiona zostanie m.in. różnica w sposobach upamiętniania wojny w kontekstach wschodnim i zachodnim.

W dyskusji weźmie udział wykładowczyni z Wielkiej Brytanii Charlotte de Mille, która przygotowała prezentację o znaczeniu traumy pourazowej dla rozwoju nowych poetyk w literaturze modernistycznej, o wpływie doświadczeń uchodźczych na zajmowanie postaw awangardowych będzie mówić osiadły w Nowym Jorku historyk i krytyk sztuki dr Marek Bartelik, a o presji retoryki propagandowej w sztuce okresu wojny - doktorantka na Uniwersity of Toronto Oksana Dudko.

Wystawie, która będzie dostępna w ms2 do 17 marca przyszłego roku, ma towarzyszyć obszerny i bogato ilustrowany katalog zawierający teksty Marka Bartelika, Lidii Głuchowskiej, Charlotte de Mille, Petera Sloterdijka i Przemysława Strożka.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl