DOOH – innowacja w komunikacji i reklamie

/ meguraw645; pixabay.com / Creative Commons CC0

  

Firmy, chcąc skutecznie dotrzeć do odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji korzystają z różnych kanałów komunikacji. Mając szeroki wybór sposobów promowania swoich produktów i usług, najchętniej korzystają z telewizji, prasy, radia i Internetu. Obok nich funkcjonuje także reklama zewnętrzna - najstarsza forma - która jest doskonałym uzupełnieniem kampanii reklamowych. Nowoczesne technologie, w połączeniu z tradycyjną formą reklamy zewnętrznej, tworzą cyfrowe medium zewnętrzne zwane DOOH (digital out of home), które ze względu na swoje innowacyjne możliwości ma ogromny potencjał rozwoju. Reklamy wyświetlane na ekranach LED rozmieszczonych w przestrzeni miast przyciągają wzrok odbiorców i są przez nich zapamiętywane.

Jako odbiorcy różnych rodzajów mediów mamy możliwość pominięcia niektórych reklam, przewijając je np. w telewizji lub korzystając z ad blokerów dostępnych na komputerach i urządzeniach mobilnych. Znacznie trudniej jest natomiast nie zauważyć reklamy na cyfrowym ekranie znajdującej się w przestrzeni miejskiej. Reklama zewnętrzna zwraca uwagę szerokiej grupy ludzi znajdujących się poza domem, dzięki czemu świetnie sprawdza się w promowaniu różnego rodzaju usług czy wydarzeń. W ten sposób spełnia swoją rolę w 100%.
 
Wybór odpowiedniego medium do promowania oferty firmy to jednak nie wszystko. Kluczem do przeprowadzenia udanej kampanii DOOH jest umiejętne wykorzystanie jego możliwości. Ważna jest kreatywność w generowaniu pomysłów na reklamę i oryginalny przekaz, a także sposób oraz miejsce jej wyświetlania. Kreacja spotu jest odpowiedzialna za przyciągnięcie uwagi konsumenta, poprzez tworzenie niezapomnianych wrażeń i motywowanie odbiorcy do zakupu produktu lub usługi. Ważne jest zatem, aby odpowiednio korzystać z zalet reklamy zewnętrznej.  
 
Przekonała się o tym m.in. stacja telewizyjna UKTV, która chcąc wypromować nową serię popularnego reality show skorzystała z możliwości reklamy DOOH. Reklamowano nową serię brytyjskiego programu, w którym dwie drużyny celebrytów zostały pozostawione w prawdziwie przerażającej gotyckiej rezydencji na pięć nocy. Cyfrowa kampania OOH oparta na treściach pobieranych w czasie rzeczywistym prezentowała najciekawsze i najstraszniejsze momenty programu. Spoty były codziennie aktualizowanie i każdego dnia ujawniały coraz to nowsze, ciekawsze kulisy programu. Kampania była prowadzona od 21 do 25 lutego na 950 ekranach w Wielkiej Brytanii. Oryginalny pomysł promocji reality show zaciekawił szerokie grono odbiorców.
 
Z kolei pewna brytyjska firma ubezpieczeniowa postanowiła promować swoje usługi w nieco odmienny i oryginalny sposób. W kampanii DOOH informowała odbiorców o miejscu i czasie ataków w sieci, w celu zwiększenia świadomości na temat cyberprzestępczości. Informacje na temat ataków, wyświetlane na ekranach opierały się na prawdziwych danych i ukazywały skalę przestępstw dokonywanych w sieci każdego dnia.

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, knowledgehub.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Kolejne oszczerstwa pod adresem Polski w internecie

  

Reduta Dobrego Imienia podała informację o kolejnych oszczerstwach pod adresem Polski. Tym razem, pomimo wielokrotnych wezwań do sprostowania, portale: belgijski, amerykański, włoski i francuski nie wycofały się kłamliwego określenia przypisującego Polakom odpowiedzialność za obozy koncentracyjne.

Belgijski portal hln.be opisuje sprawę kradzieży kamieni z obozu Auschwitz przez turystów, określając go mianem „Poolse concentratiekamp”. W artykule w ogóle nie pada określenie „niemiecki”. Nie ma też informacji, że chodzi o turystów z Węgier.

Na amerykańskiej stronie omaha.com zamieszczono nekrolog amerykańskiego weterana, którego jedną z zasług było wyzwolenie „Polish concentration camp”.

Na włoskim portalu donfrancobarbero.blogspot.com opisana jest sylwetka ocalałej z „campo polacco” włoskiej działaczki społecznej żydowskiego pochodzenia, dożywotniego senatora.

Z kolei na stronie Francuskiej Partii Komunistycznej (Le Parti communiste français) le-chiffon-rouge-morlaix.fr, w relacji z obchodów uczczenia ofiar obozu w Sobiborze, określono go mianem „camp de concentration polonais”. To kolejna próba korekty. W wyniku pierwszej usunięto jedno z dwóch oszczerczych określeń. Drugie pozostaje nadal.

Jak wynika z raportu RDI, liczba fałszywych określeń typu: „polski obóz”, „polskie getto”, „nazistowska Polska” itp. w pierwszym półroczu 2018 r. w stosunku do analogicznego okresu w 2017 r. wzrosła o 22 proc. Kłamliwe określenia przypisujące Polakom tworzenie i prowadzenie obozów koncentracyjnych/śmierci/zagłady stanowiły 65 proc. wszystkich zniesławień.

 

 

 

Źródło: rdi.org.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl