Warszawska Opera Kameralna: To będzie historyczne uprowadzenie

Alicja Węgorzewska, dyrektor artystyczna WOK / fot. Filip Błażejowski/Gazeta Polska

  

Warszawska Opera Kameralna nie zwalnia tempa. 20 kwietnia premiera słynnego „Uprowadzenia z seraju” Wolfganga Amadeusza Mozarta w reżyserii Jurija Aleksandrowa, dyrektora opery kameralnej w Sankt-Petersburgu. – Zdecydowałem się na współpracę z Warszawską Operą Kameralną, bo w tym teatrze muzyka jest na najwyższym poziomie – mówi „Codziennej” rosyjski reżyser.

Żadne honoraria nie zmuszą artystów do tego, by odkryli swoją duszę. A jeśli się to uda, to jest to największy sukces

– odpowiada na nasze pytanie Aleksandrow.

Zdążyłem się przekonać, że polska publiczność jest bardzo inteligentna. Przychodzi tu dla muzyki, a muzyka w Warszawskiej Operze Kameralnej jest na najwyższym poziomie

– dodaje reżyser.

Nie tylko współpraca z Rosjaninem wyróżnia inscenizację, która wejdzie do repertuaru teatru 20 kwietnia. Podczas czwartkowej konferencji prasowej Alicja Węgorzewska-Whiskerd, dyrektor opery, z dumą opowiadała o scenografii i kostiumach do spektaklu. Odpowiedzialny za nie Paweł Dobrzycki przyznał, że niewielu jest dyrektorów teatrów, którzy wysyłają swoich charakteryzatorów po materiały do… Stambułu.

Na słynnym tureckim targu zdobyliśmy coś, co jest nieosiągalne u nas. Technikami sprzed kilku stuleci są tworzone materiały, które można kupić tylko tam. To niezwykłe doświadczenie: próbować patrzeć na turecką kulturę niejako oczami Mozarta. Staramy się, by świat Mozartowski spotkał się z tym wyśnionym przez niego światem tureckim. Chcemy, by Orient w naszym „Uprowadzeniu z seraju” był taki, jak go sobie wyobrażał kompozytor

– mówił Dobrzycki. Przy pracy nad kostiumami i scenografią Dobrzycki podjął współpracę z artystami tworzącymi hollywoodzkie hity takie jak „Troja” czy „Piraci z Karaibów”.

Dyrygent Marcin Sompoliński nie krył zachwytu, że w Polsce w końcu można zagrać Mozarta na instrumentach historycznych. Orkiestrą wykonującą muzykę mistrza będzie oczywiście Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej. 

Cieszę się, że mogę dotrzymać słowa. Idziemy bowiem śladami Stefana Sutkowskiego [zmarły przed rokiem były dyrektor ­WOK-u]. A dzięki naszej wspólnej pracy zanotowaliśmy wzrost pojawiającej się w naszych progach publiczności. Z 14 tys. w 2016 r., do 27 tys. w 2017 r.

– mówiła Alicja Węgorzewska-Whiskerd, dyrektor artystyczna WOK-u.

Akcja „Uprowadzenia z seraju” rozgrywa się w XVI w. w Seraju – pałacu tureckiego baszy Selima. Przybywa tam szlachcic Belmonte, aby odszukać porwaną przez piratów swoją narzeczoną Konstancję. Prapremiera opery odbyła się w 1782 r. w Wiedniu. Mozart miał wtedy 26 lat.

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: Gazeta Polska Codziennie

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Ten fragment zeznań Rostowskiego umknął obserwatorom. Zdumiewające, gdzie rozmawiał o Amber Gold!

/ Tomasz Hamrat/Gazeta Polska

  

Jan Vincent Rostowski podczas przesłuchania przed komisją śledczą ds. Amber Gold wykazywał się wyjątkową arogancją. Może właśnie przez tak bezczelne zachowanie byłego szefa Ministerstwa Finansów, w czasach rządów PO-PSL, obserwatorom umknął bardzo istotny wątek jego zeznań.

Jan Vincent Rostowski zeznał przed komisją, że... o problemach z Amber Gold, członkowie jego resortu debatowali w... luksusowych hotelach!

Zdaniem byłego szefa MF to jego zastępca – Andrzej Parafianowicz – miał zajmować się aferą Amber Gold. Rostowski dodał, że na ten temat rozmawiano w... hotelach. 

Dlaczego dwóch ministrów oficjalnie tylko wymieniało pisma, a rozmowy odbywali w hotelach? – pytali przewodnicząca komisji śledczej, Małgorzata Wassermann oraz poseł Bartosz Kownacki (oboje z PiS).

To było podczas śniadania w hotelu – odpowiedział świadek.

Dodał, że „każdy podczas śniadania” może rozmawiać o sprawach służbowych podczas służbowego wyjazdu.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: "Przyszłam do polityki, żebyście z niej odeszli". Rostowski usłyszał od Wassermann słowa prawdy

Źródło: fakt.pl, niezalezna.pl

Udostępnij


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl