Już niemal każdy Polak kupował w e-sklepach

/ geralt; pixabay.com / Creative Commons CC0

  

Jak wynika z najnowszych statystyk, zakupy w e-sklepach robi już prawie każdy Polak, który ma dostęp do internetu. Dokładnie 93% respondentów deklaruje, że kupiło coś online chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jedynie 7% przyznało, że nigdy nic nie zamówiło w e-sklepie.

Wyniki ostatniego badania SW Research, przygotowanego na zlecenie Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych nie pozostawiają wątpliwości, że nowe technologie i rozwój mediów elektronicznych wpłynęły także na rozwój e-sklepów. Jednak wraz ze wzrostem popularności e-zakupów rośnie też liczba klientów, którzy mieli problemy przy zakupie bądź realizacji zamówienia online.
 
Handel w sieci staje się z roku na rok coraz popularniejszy. Według badania SW Research pt.: „Zakupy Polaków w intenecie”, przygotowanym na zlecenie Trusted Shops już ponad 93% internautów przyznaje, że kupuje online. To duża różnica w porównaniu z rokiem 2017, kiedy aż 62% osób deklarowało, że nie robi zakupów przez internet. Co ciekawe, tylko 16% ankietowanych robi zakupy regularnie – przynajmniej raz w tygodniu. Ponad połowa robi je sporadycznie – raz lub dwa razy w miesiącu, a co czwarty badany dopiero testuje zakupy online, bo zdarza mu się to zaledwie raz na pół roku.

 

Ile wydajemy online?
Jednostkowe kwoty, które przeznaczamy na zakupy w internecie są są podobne do tych w latach poprzednich. 34% internautów robi zakupy o wartości od 60 do 100 PLN, natomiast 35% kupuje online za 100 – 249 PLN, co oznacza niewielki spadek względem lat ubiegłych. Wzrosła natomiast liczba drobnych transakcji o wartości do 59 PLN (16%) oraz zdecydowanie droższych zakupów powyżej 500 PLN, które stanowią już ponad 5%.  

Najczęstsze problemy kupujących online
Wraz ze wzrostem popularności e-zakupów i liczby transaksji, pojawia się coraz więcej problemów z realizacją zamówień. Tylko 54% kupujących przyznaje, że nie miało żadnych trudności z zamówieniem. W przypadku aż 17% respondentów, sklepy nie dotrzymywały terminu dostaw, natomiast 11% miało problem z uszkodzoną przesyłką. Na trzecim miejscu są trudności ze zwrotem i odzyskaniem wpłaconych pieniędzy, które zgłasza już co dziesiąty ankietowany. Zdarza się natomiast mniej pomyłek w stosunku do ubiegłego roku – niecałe 10% w porównaniu do 15%. Niestety tak jak w poprzednim roku aż 7% badanych przyznaje, że przesyłka nigdy do nich nie dotarła i nie udało się odzyskać pieniędzy.

- Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Nasze badania wskazują, że coraz więcej internautów kupuje online. Więcej jest również osób „testujących” nową formę zakupów. Niestety problemy obecne rok i dwa lata temu są nadal aktualne. Klienci otrzymują towar z opóźnieniem, a w skrajnych przypadkach paczki nie docierają do adresatów. Negatywne doświadczenia mogą potęgować obawy konsumentów, którzy boją się, że nie odzyskają swoich pieniędzy, jeżeli nie wszystko pójdzie zgodnie z planem lub zostaną oszukani przez nierzetelnego sprzedawcę. Warto pamiętać, że wiarygodne sklepy oferują ochronę kupującego, czyli gwarancję zwrotu pieniędzy w przypadku braku dostawy lub braku zwrotu pieniędzy po odstąpieniu od umowy. Dzięki temu możemy kupować online bezpiecznie i wygodnie – wyjaśnia Anna Rak, country manager firmy Trusted Shops.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, teamlewis.com

Tagi

Wczytuję komentarze...

Jest szansa na uratowanie Ruchu. Wydawcy dają zielone światło, Orlen wesprze dystrybutora prasy

/ Zbyszek Kaczmarek/Gazeta Polska

  

Przygotowany przez Orlen i Alior Bank plan restrukturyzacji spółki Ruch, który ma umożliwić jej prowadzenie dalszej dystrybucji prasy, zyskał przychylność rady wierzycieli, w której są wydawcy największych polskich tytułów prasowych – wynika z nieoficjalnych informacji, potwierdzonych przez przedstawicieli Alior Banku i Ruchu.

Zgodnie z założeniami planu, PKN Orlen będzie wspierał Ruch w restrukturyzacji i w bieżącej działalności operacyjnej. Program zakłada wykorzystanie przez paliwową firmę sieci dystrybucyjnej Ruchu do sprzedaży towarów z kategorii FMCG. Pozwoli to na odbudowanie płynności finansowej dystrybutora prasy, to z kolei umożliwi bieżące regulowanie zobowiązań wobec wydawców wynikających z ustaleń podjętych w ramach przyspieszonego postępowania układowego.

Te informacje potwierdził Krzysztof Bachta, wiceprezes Alior Banku, dodając, że prowadzone w ostatnich dniach rozmowy z wydawcami zakończyły się powodzeniem. Grupa PZU, pośrednio przez Alior, jest jednym z wierzycieli Ruchu, zaangażowanym w restrukturyzację tej spółki. – Rozmowy z potencjalnymi inwestorami trwały od kilku tygodni. Cieszy nas, że Ruch rozmawia z takim partnerem jak Orlen – powiedział Bachta. Dodał, że utrzymanie ciągłości działania przedsiębiorstwa jest kluczowe nie tylko dla wierzycieli, ale także dla pracowników, kontrahentów i klientów Ruchu.

Seweryn Kowalczyk, przewodniczący rady nadzorczej Ruchu, powiedział, że wydawcy staną się kluczowymi partnerami w budowaniu nowej strategii i modelu dystrybucyjnego prasy w Polsce. – Mam nadzieję, że uda się nam stworzyć taki model kolportażu prasy, który będzie spełniał oczekiwania wydawców i klientów, przy zachowaniu rentowności prowadzonej działalności. Ruch ma szansę przetrwać i dalej prężnie się rozwijać, wypełniając tym samym misję społeczną kolportażu prasy – podkreślił Kowalczyk.

Więcej w "Gazecie Polskiej Codziennie"
Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: Gazeta Polska Codziennie


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl