Ogromne długi 20-latków. Powód pożyczek zdumiewający

/ FLICKR/ DARIUSZ GĄSZCZYK/CC BY 2.0

  

"Młodzi pożyczają na potęgę, by mieć na zachcianki. Z pracą są na bakier, więc jak spłacą długi?" – informuje "Rzeczpospolita". Z raportu Krajowego Rejestru Długów, do którego dotarła gazeta wynika, że w dramatycznym tempie przybywa dłużników poniżej 25. roku życia.

Gazeta informuje, że w ciągu ostatniego roku liczba młodych dłużników wzrosła aż o jedną trzecią.

Obecnie w Krajowym Rejestrze Długów zarejestrowanych jest 152 tys. osób w wieku 18-25 lat, podczas gdy rok wcześniej było ich 110 tys. Jeszcze szybciej rośnie ich zadłużenie. W grudniu 2016 r. wynosiło 309 mln zł, obecnie doszło już do 535 mln – informuje "Rzeczpospolita".

Dziennik wskazuje ponadto, że młodzi ludzie "nie garną się" do pracy.

Największym problemem wśród młodych pracowników jest brak chęci do pracy. Szybko się nudzą i wtedy rezygnują z zatrudnienia – stwierdził w rozmowie z "Rz" dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Chorzowie Jerzy Kędziora.

Na Śląsku mieszka najwięcej (21 347) młodych dłużników, a najmniej jest ich na Podlasiu.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Jest umowa na budowę obwodnicy

/ pasja 1000

  

Ponad 127 mln zł będzie kosztowała budowa południowej obwodnicy Zielonej Góry. W piątek nastąpiło podpisanie umowy z wykonawcą tej inwestycji. Przetarg wygrała firma Strabag. Nowa droga ma zostać oddana do użytku do połowy grudnia 2023 r.

Południowa obwodnica przejmie część ruchu lokalnego i tranzytowego. Odciąży także zatłoczoną obecnie północą obwodnicę i centrum miasta. Natomiast w ujęciu lokalnym pozwoli na lepsze skomunikowanie terenów znajdujących się w nowych granicach administracyjnych Zielonej Góry. Chodzi o byłe wsie takie jak Racula, Drzonków, Ochla i inne tereny w południowej części miasta.

„Obwodnica przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego zmniejszając zagrożenie wypadkowe na obszarach zabudowanych. Ponadto zwiększy komfort życia mieszkańców południowej części miasta, m.in. dzięki zmniejszeniu natężenia ruchu i ograniczeniu hałasu”

– powiedział prezydent Zielonej Góry Janusz Kubicki.

Zaznaczył, że droga będzie miała również duże znacznie dla poniesienia potencjału gospodarczego południowej części Zielonej Góry i zapewnił, że inwestycja została tak zaplanowana, by w jak najmniejszym stopniu ograniczyć jej skutki dla znajdujących się w tym rejonie miasta terenów leśnych.

Inwestycja obejmie budowę obwodnicy stanowiącej połączenie drogi krajowej nr 27 z drogą ekspresową S3 w południowej części Zielonej Góry. Będzie przebiegała od skrzyżowania drogi krajowej nr 27 z drogą wojewódzką nr 282 do skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 279 z drogą wojewódzką nr 282.

Nowa droga będzie to ok. 12,7 km i będzie miała jedną dwukierunkową jezdnię z poboczami. Do przetargu na budowę obwodnicy stanęły cztery firmy. Najtańsza z ofert opiewała na nieco ponad 127 mln zł, najdroższa na 153 mln zł.

Na budowę obwodnicy Zielona Góra otrzymała dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 w wysokości prawie 114,5 mln zł. Pozostałą część wydatków miasto pokryje z własnego budżetu.

Podczas konferencji związanej z podpisaniem umowy z wykonawcą obwodnicy prezydent Kubicki podziękował posłowi Jerzemu Maternie za zaangażowanie w starania o uzyskanie dofinansowania dla tego projektu. 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl