Te innowacyjne diody rzucą nowe światło na kwestię oświetlenia

/ samsungmedia.pl, mat. pras.

  

Zaprezentowane przez Samsung Electronics innowacyjne diody LED w technologii fillet-enhanced chip-scale package FEC - LM101B, LH181B i LH231B, zapewniają najwyższą skuteczność świetlną. Diody LED skonstruowane w technologii chip-scale package (CSP) nie były do tej pory szeroko stosowane w zwykłym oświetleniu ze względu na stosunkowo niski poziom skuteczności świetlnej w porównaniu z konwencjonalnymi diodami LED. Najnowsze osiągnięcie technologiczne zapewnia najwyższą skuteczność modułu FEC, które z powodzeniem można stosować do większości powszechnie używanego oświetlenia LED, w tym do oświetlenia ogólnego, górnego, punktowego, w oprawach kubełkowych oraz do oświetlenia wiatowego i ulicznego.

Zmodernizowane diody LED FEC oparte są na najnowszej technologii CSP firmy Samsung, która tworzy ścianki z dwutlenku tytanu (TiO2) wokół bocznych powierzchni układu scalonego, aby skierować światło do góry. Technologia ta zapewnia znacznie wyższą skuteczność świetlną w porównaniu z tradycyjnymi diodami LED CSP, zapewniając jednocześnie większą elastyczność projektantom opraw oświetlenia. Ponadto, radykalnie zredukowany przesłuch pomiędzy sąsiednimi modułami umożliwia umieszczenie ich blisko siebie.
 
Opierając się na tych innowacjach, zmodernizowane moduły LED FEC osiągają najwyższy w branży poziom skuteczności świetlnej, aby sprostać jeszcze szerszemu zakresowi zastosowań oświetleniowych. Dioda CSP średniej mocy, LM101B, ma zwiększoną skuteczność, wynoszącą 205 lm/W (65 mA, CRI 80+, 5000K), co jest najwyższym wskaźnikiem w klasie średniej mocy LED CSP o mocy 1 W. LH181B o mocy 3W zapewnia najwyższą skuteczność świetlną w swojej klasie – 190 lm/W (350 mA, CRI 70+, 5000K), co stanowi ponad 10-procentową poprawę w porównaniu z poprzednią wersją. Moduł 5W LH231B oferuje z kolei 170 lm/W (700 mA, CRI 70+, 5000K), najwyższą w branży skuteczność dla klasy 5W.
 
Dzięki niewielkiej obudowie FEC opracowanej przez firmę Samsung i zredukowanemu przesłuchowi, LM101B szczególnie dobrze nadaje się do zastosowań w oświetleniu punktowym, gdzie moduły można gęsto umieścić na małej powierzchni emitującej światło. Samsung znacznie uprościł również montaż LM101B w porównaniu z innymi diodami CSP średniej mocy przez modyfikację pola kontaktowego elektrody.
 
Ponadto, LH181B pracuje przy maksymalnym natężeniu prądu 1,4A, dzięki czemu jest idealnym elementem opraw LED o dużej mocy, wymagających doskonałej gęstości światła.

(fot. mat. pras. samsungmedia.pl)

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, infowire.pl, samsungmedia.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Będzie szybciej i wygodniej. Nowa droga zostanie oddana do użytku

zdjęcie ilustracyjne / pixabay.com; skeeze

  

W czwartek zostanie oddana do ruchu druga jezdnia drogi S3 na odcinku od węzła Niedoradz do Nowej Soli - skrzyżowanie z drogą woj. nr 283 - o długości 17,3 km - poinformowała rzecznik zielonogórskiego oddziału GDDKiA Anna Jakubowska.

Wartość kontraktu to 212 mln zł. To ostatni odcinek S3 realizowany na terenie Lubuskiego.

„W województwie lubuskim oznacza to niemal finisz przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S3, jest to bowiem ostatni odcinek tej drogi, który został dostosowany do przekroju dwujezdniowego, umożliwiając tym samym bezpieczny i komfortowy przejazd przez całe województwo”

– powiedziała rzecznik.

Dodała, że ostatnim tzw. wąskim gardłem na lubuskim odcinku tej trasy będzie jeszcze przeprawa mostowa przez Odrę w rejonie Cigacic, gdzie trwa budowa drugiego z mostów. Ma on zostać oddany do użytku w drugiej połowie 2019 r.

Zakres robót budowlanych na odcinku od węzła Niedoradz do Nowej Soli objął budowę lewej jezdni wraz z obiektami inżynierskimi, dróg serwisowych i połączeń z siecią dróg lokalnych. Przebudowane zostały węzły Niedoradz i Nowa Sól Zachód i powstała inna niezbędna infrastruktura, m.in. związana z odwodnieniem drogi i wymaganiami środowiskowymi. Wyremontowano także istniejącą jezdnię wschodnią.

Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Infrastruktura i Środowisko, a jej głównym wykonawcą była firma Budimex.

Lubuski fragment S3 to środkowy odcinek tego szlaku na terenie Polski. Proces jego realizacji trwał od (poza odcinkiem Sulechów – Zielona Góra) 2004 r. Wówczas ruszyły prace przy budowie pierwszej jezdni obwodnicy Międzyrzecza. Koszt całego przedsięwzięcia to ok. 4 mld zł. Przez region przebiega 170-km odcinek tej drogi ekspresowej.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl