Czeski trener Pavel Hapal, który w latach 2011-2013 prowadził Zagłębie Lubin, został nowym szkoleniowcem Sparty Praga. 49-letni szkoleniowiec podpisał ze Spartą kontrakt do końca czerwca 2020 roku.

"/>

Były trener Zagłębia Lubin poprowadzi znany klub!

Pavel Hapal / by Roger Gor, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pavel_Hapal_2013.jpg

  

Czeski trener Pavel Hapal, który w latach 2011-2013 prowadził Zagłębie Lubin, został nowym szkoleniowcem Sparty Praga. 49-letni szkoleniowiec podpisał ze Spartą kontrakt do końca czerwca 2020 roku.

Sparta zajmuje obecnie 5. miejsce w czeskiej ekstraklasie. W 19 meczach prażanie wygrali jedynie 9 razy, do tego 6 razy remisowali i ponieśli 4 porażki. Do tej pory klub prowadził Włoch Andrea Stramaccioni, ale po remisie z dwunastym w tabeli zespołem Zbrojovka Brno zdecydowano o zmianie szkoleniowca.

Klub ze stolicy Czech od kilku sezonów nie potrafi nawiązać do zwycięskiej tradycji - Sparta ostatni raz mistrzostwo Czech zdobyła w sezonie 2013/14. Działacze robią wszystko, by zmienić ten status i latem wydali na transfery około 10 milionów euro, a zimą dodatkowe 6 milionów euro. Piąte miejsce jest zdecydowanie poniżej oczekiwań, stąd sięgnięcie po Czecha z przeszłością w polskiej ekstraklasie.

Zagłębie Lubin pod wodzą Pavla Hapala dwukrotnie zajmowało 9. miejsce w lidze.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: sparta.cz, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Pociąg się spóźnia? Będzie rekompensata!

zdjęcie ilustracyjne / pixabay.com/MichaelGaida

  

Jeśli pociąg spóźni się więcej niż godzinę, pasażer może uzyskać odszkodowanie w wysokości 1/4 lub połowy ceny biletu - przypomina PKP Intercity. Zasady te dotyczą pociągów dalekobieżnych, a wynikają z unijnego rozporządzenia.

Jak przypomina spółka, w przypadku opóźnienia pociągu od 60 do 119 minut pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości 25 proc. ceny biletu. W przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej jest to 50 proc. ceny biletu.

Są to minimalne kwoty rekompensaty, które reguluje art. 17 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1371/2007, dotyczący praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.

Przepisy unijnego rozporządzenia obowiązują w Polsce tylko w niektórych przypadkach. Dotyczą pociągów dalekobieżnych kategorii Express InterCity Premium (EIP), Express InterCity (EIC), InterCity (IC), Twoje Linie Kolejowe (TLK), interREGIO (IR) oraz wszystkich międzynarodowych pociągów w przejazdach pomiędzy krajami UE.

Natomiast - na podstawie przepisów unijnych dających taką możliwość - Polska bezterminowo wyłączyła stosowanie tych rekompensat dla pociągów miejskich, podmiejskich i regionalnych. Przepisy nie dotyczą zatem wszystkich przewoźników samorządowych, takich jak Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Wielkopolskie, Arriva RP, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Szybka Kolej Miejska w Warszawie, PKP SKM w Trójmieście, pociągi REGIO Przewozów Regionalnych i Warszawska Kolej Dojazdowa.

Jak poinformowała rzecznik prasowy PKP Intercity Agnieszka Serbeńska, każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, na poczcie lub za pomocą formularza na stronie przewoźnika - intercity.pl. Składając reklamację należy podać dane osobowe, dołączyć bilet oraz opisać zdarzenie.

Każda reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni. Odszkodowanie przyznawane jest w postaci bonu. Na pisemny wniosek pasażera może być wypłacone w formie pieniężnej. Informacje odnośnie odszkodowań zawiera m.in. "Regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez Spółkę PKP Intercity".

Reklamacja może dotyczyć każdej sytuacji, którą pasażer uzna za niewypełnienie umowy przewozu czy obowiązków przewoźnika. W takim wypadku sytuację trzeba szczegółowo opisać. Należy też udokumentować poniesione straty, gdy takie zaistnieją np. z powodu opóźnienia pociągu. Pasażerowie wszystkich rodzajów pociągów mogą dochodzić odszkodowań z tytułu naprawy szkody powstałej w wyniku opóźnienia.

W 2017 r. procentowy udział skarg i reklamacji w stosunku do całkowitej liczby przewiezionych pasażerów - 42,8 mln osób - wyniósł 0,12 proc. 

– zaznaczyła Serbeńska.

Informacje na temat reklamacji można znaleźć na stronach internetowych przewoźników i Urzędu Transportu Kolejowego.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl,

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl