Łańcuch modlitwy za papieża Franciszka. Każdy może dołączyć do modlitewnej inicjatywy

/ pixabay.com/CC0/reenablack

  

Do modlitwy za papieża Franciszka w 5. rocznicę pontyfikatu zachęca Wspólnota Ruchu Lednickiego. W niedzielę 25 grup stworzy łańcuch modlitwy pod hasłem "Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego!” - poinformowali organizatorzy akcji.

Pomysłodawcą wydarzenia jest Rafał Orzechowski, członek Wspólnoty Ruchu Lednickiego w Grajewie, który spotkał się z papieżem w 2017 r., podczas przekazania symboli Światowych Dni Młodzieży przez Polaków młodzieży z Panamy. Wówczas - jak poinformował Grajewski - papież Franciszek powiedział do niego: "Ja się modlę za Ciebie, a ty módl się za mnie".

- Uważam tę umowę za obowiązującą

 – powiedział Orzechowski, cytowany w przekazanym PAP komunikacie.

Modlitwa w intencji papieża - która odbędzie się w niedzielę, w związku z przypadającą w marcu 5. rocznicą pontyfikatu - odbędzie się m.in. w Warszawie, Krakowie, Gnieźnie, Poznaniu, Łapach, Hrubieszowie czy Zambrowie. Włączy się w nią 25 grup zorganizowanych, a dziesiątki osób będą się modlić samodzielnie w całej Polsce.

- Modlić się można wszędzie – w kościele, szkole, parku. Ważne, aby otoczyć tego dnia kochanego papieża modlitwą

 - wyjaśnił Orzechowski. Zaproponował, aby odmówić np. koronkę do Miłosierdzia Bożego.

Jak informują organizatorzy, aby dołączyć do inicjatywy należy wypełnić specjalny formularz, dostępny na oficjalnej stronie internetowej Konferencji Episkopatu Polski, indywidualnie lub jako grupa. W internecie dostępna jest również regularnie aktualizowana mapa miejsc modlitwy.

Akcję patronatem honorowym objął przewodniczący KEP abp Stanisław Gądecki.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Pociąg się spóźnia? Będzie rekompensata!

zdjęcie ilustracyjne / pixabay.com/MichaelGaida

  

Jeśli pociąg spóźni się więcej niż godzinę, pasażer może uzyskać odszkodowanie w wysokości 1/4 lub połowy ceny biletu - przypomina PKP Intercity. Zasady te dotyczą pociągów dalekobieżnych, a wynikają z unijnego rozporządzenia.

Jak przypomina spółka, w przypadku opóźnienia pociągu od 60 do 119 minut pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości 25 proc. ceny biletu. W przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej jest to 50 proc. ceny biletu.

Są to minimalne kwoty rekompensaty, które reguluje art. 17 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1371/2007, dotyczący praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.

Przepisy unijnego rozporządzenia obowiązują w Polsce tylko w niektórych przypadkach. Dotyczą pociągów dalekobieżnych kategorii Express InterCity Premium (EIP), Express InterCity (EIC), InterCity (IC), Twoje Linie Kolejowe (TLK), interREGIO (IR) oraz wszystkich międzynarodowych pociągów w przejazdach pomiędzy krajami UE.

Natomiast - na podstawie przepisów unijnych dających taką możliwość - Polska bezterminowo wyłączyła stosowanie tych rekompensat dla pociągów miejskich, podmiejskich i regionalnych. Przepisy nie dotyczą zatem wszystkich przewoźników samorządowych, takich jak Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Wielkopolskie, Arriva RP, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Szybka Kolej Miejska w Warszawie, PKP SKM w Trójmieście, pociągi REGIO Przewozów Regionalnych i Warszawska Kolej Dojazdowa.

Jak poinformowała rzecznik prasowy PKP Intercity Agnieszka Serbeńska, każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, na poczcie lub za pomocą formularza na stronie przewoźnika - intercity.pl. Składając reklamację należy podać dane osobowe, dołączyć bilet oraz opisać zdarzenie.

Każda reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni. Odszkodowanie przyznawane jest w postaci bonu. Na pisemny wniosek pasażera może być wypłacone w formie pieniężnej. Informacje odnośnie odszkodowań zawiera m.in. "Regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez Spółkę PKP Intercity".

Reklamacja może dotyczyć każdej sytuacji, którą pasażer uzna za niewypełnienie umowy przewozu czy obowiązków przewoźnika. W takim wypadku sytuację trzeba szczegółowo opisać. Należy też udokumentować poniesione straty, gdy takie zaistnieją np. z powodu opóźnienia pociągu. Pasażerowie wszystkich rodzajów pociągów mogą dochodzić odszkodowań z tytułu naprawy szkody powstałej w wyniku opóźnienia.

W 2017 r. procentowy udział skarg i reklamacji w stosunku do całkowitej liczby przewiezionych pasażerów - 42,8 mln osób - wyniósł 0,12 proc. 

– zaznaczyła Serbeńska.

Informacje na temat reklamacji można znaleźć na stronach internetowych przewoźników i Urzędu Transportu Kolejowego.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl,

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl