Zmiany, zmiany... Także w zarządzie Orlen Paliwa

/ Adam Kliczek, http://zatrzymujeczas.pl (CC-BY-SA-3.0)

  

Rada nadzorcza Orlen Paliwa z grupy PKN Orlen odwołała prezesa tej spółki Jarosława Tyca oraz członka zarządu Michała Kawczyńskiego. Do czasowego wykonywania czynności prezesa Orlen Paliwa delegowano Pawła Wysockiego, członka rady nadzorczej tego podmiotu.

Spółka Orlen Paliwa zapowiada, że będzie koncentrowała się na zwiększaniu efektywności sprzedaży paliw w ramach realizowanej strategii płockiego koncernu.

Orlen Paliwa to spółka grupy kapitałowej PKN Orlen, największy w Polsce podmiot multifuels, prowadzący sprzedaż dla odbiorców hurtowych benzyny, oleju napędowego i grzewczego, a także gazów: propan i butan oraz mieszaniny propan-butan, czyli LPG.

„Decyzją rady nadzorczej Orlen Paliwa ze stanowiska prezesa zarządu spółki odwołano Pana Jarosława Tyca, a do czasowego wykonywania czynności prezesa zarządu oddelegowano Pana Pawła Wysockiego, doświadczonego menadżera, od lat zarządzającego handlem paliwami, sprzedażą hurtową i detaliczną w PKN Orlen. Jednocześnie rada nadzorcza odwołała ze stanowiska członka zarządu Orlen Paliwa Pana Michała Kawczyńskiego”

- podała spółka w komunikacie.

Tyc, który w latach 1999-2002 był wiceprezesem płockiego koncernu, został prezesem spółki Orlen Paliwa z początkiem kwietnia 2016 r., a Kawczyński został powołany do zarządu tej spółki z końcem listopada 2013 r.

Wysocki, pełniący obecnie w Orlen Paliwa obowiązki prezesa, w latach 1999-2010 odpowiadał za krajową sprzedaż hurtową produktów rafineryjnych PKN Orlen, nadzorując działalność i strategię spółek grupy kapitałowej płockiego koncernu w obszarze sprzedaży paliw płynnych, jak ówczesna Rafineria Trzebinia – obecnie w ramach Orlen Południe czy spółki, które po konsolidacji utworzyły Orlen Paliwa.

Od 2016 r. Wysocki odpowiadał za sprzedaż hurtową dla klientów kluczowych oraz obszar logistyki w grupie kapitałowej PKN Orlen, a ostatnio, jako dyrektor wykonawczy płockiego koncernu, za obszar sprzedaży hurtowej produktów rafineryjnych.

Po obecnych zmianach zarząd Orlen Paliwa liczy trzy osoby – oprócz Wysockiego, jako pełniącego obowiązki prezesa, zasiadają w nim powołani w kwietniu 2016 r.: Adam Rogacki – członek zarządu ds. korporacyjnych oraz Piotr Śladowski – członek zarządu ds. operacyjnych i logistyki.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Tagi

Wczytuję komentarze...

S8 Warszawa-Białystok - już wkrótce!

/ Kancelaria Premiera

  

Wkrótce cała trasa S8 łącząca Białystok z Warszawą zostanie oddana do ruchu. W najbliższych dniach przekazany dla kierowców zostanie otwarty odcinek Wyszków – Poręba o długości 13 km - zapowiedział to podczas konferencji prasowej przy węźle Wyszków Północ premier Mateusz Morawiecki.

"Z ogromną przyjemnością chcę powiedzieć, że dwa przepiękne polskie miasta Warszawa i Białystok zostaną w końcu połączone drogą ekspresową; 180 km już za moment, za parę dni przejedziemy"

- mówił premier Morawiecki, podczas wizytacji odcinka S8 Wyszków - Poręba.

Premier zauważył, że przejazd tego odcinka trasy był do tej pory uciążliwy ze względu na korki. "To zostanie wyeliminowane, te korki znikną" - zaznaczył.

Obecny na konferencji minister infrastruktury Andrzej Adamczyk sprecyzował, że otwarcie do ruchu ostatniego fragmentu trasy S8 pomiędzy Warszawą a Białymstokiem powinno nastąpić w najbliższy piątek.

"W najbliższych dniach, mam nadzieję, że w piątek 19 października, dwie jezdnie drogi ekspresowej S8 połączą Warszawę i Białystok. To historyczna chwila. Udostępnienie kierowcom ostatniego, 13-kilometrowego odcinka od Wyszkowa do węzła Poręba, domyka całą wybudowaną drogę ekspresową pomiędzy stolicą Polski a stolicą województwa. To zaś pozwoli połączyć Białystok z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce i Europie"

- powiedział Adamczyk.

Z kolei premier dodał, że "podnoszenie standardu życia mieszkańców północnowschodniego Mazowsza i Podlasia polega nie tylko na tym połączeniu S8, ale na tym, żeby do S8 dochodziły coraz to lepsze drogi z otaczających S8 powiatów, gmin".

Zdaniem premiera, żeby "Polakom można było powiedzieć, że podnosimy standard życia do poziomu prawdziwie europejskiego" trzeba obok głównych arterii budować także drogi lokalne, gminne i powiatowe, które "jak krwioobieg doprowadzają" do nich ruch z małych miejscowości.

Premier dodał, iż w realizacji tego celu ma pomóc Fundusz Dróg Samorządowych.

"Ten wielki fundusz, który utworzyliśmy, ok. 6,5 mld zł. Zresztą będziemy go zasilać w kolejnym roku, tak żeby nasze wydatki na drogi lokalne, na remonty dróg były wielokrotnie większe, co najmniej kilkukrotnie większe, a może nawet do 10 razy większe niż w czasach naszych poprzedników. To będzie naprawdę wielki skok cywilizacyjny w poprawie komunikacji dla wszystkich mieszkańców Polski powiatowej, północnego Mazowsza"

- mówił. "To jest nasze zobowiązanie na kolejne 3-4 lata" - podkreślił.

Minister Adamczyk wspomniał ponadto o podpisanej umowie na budowę odcinka trasy Via Baltica prowadzącej poprzez Łomżę, Ełk do Suwałk i dalej do granicy. "Na przełomie 2021-2022 roku będzie to początek przejazdu nowoczesną drogą ekspresową" - dodał.

"Łączymy Polskę, łączymy regiony, które nie mogły dysponować bezpiecznymi połączeniami drogowymi. Do niedawna ten podział na Polskę A i B był bardzo widoczny w strukturze komunikacji drogowej. Dzisiaj możemy powiedzieć, że rząd PiS i Zjednoczonej Prawicy łączy regiony realizując politykę zrównoważonego rozwoju"

- podkreślił minister infrastruktury.

W środę premier Mateusz Morawiecki oraz minister Andrzej Adamczyk wizytowali powstający odcinek drogi ekspresowej S8 Wyszków - Poręba łączącej Warszawę i Białystok.

Budowa S8 na odcinku Wyszków – Poręba polegała na rozbudowie drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej. Gruntownie przebudowano istniejącą jezdnię, a po jej wschodniej stronie dobudowano drugą. Wzdłuż trasy głównej zbudowano również drogi serwisowe. Odcinek ten, podobnie jak sąsiedni fragment od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej, ma nawierzchnię z betonu cementowego (w sumie 29 km trasy o nawierzchni betonowej). Na pozostałej części S8 pomiędzy Warszawą a Białymstokiem kierowcy pojadą po nawierzchni bitumicznej.

Resort infrastruktury poinformował w środę, że przez ostatnie trzy lata oddano do użytkowania przeszło 98 km nowo wybudowanych odcinków drogi ekspresowej pomiędzy Warszawą a Białymstokiem o wartości robót przekraczającej 3 mld zł. Razem z wcześniej wybudowanymi fragmentami S8 daje to prawie 180 km bezpiecznego połączenia drogowego pomiędzy oboma miastami – dwie jezdnie, pasy rozdzielające, pasy awaryjne, ogrodzenie zapobiegające wtargnięciu zwierząt, urządzenia ochrony środowiska.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl