Politrucy wracają do rosyjskiej armii

/ By RIA Novosti archive, image #543 / Alpert / CC-BY-SA 3.0, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15579366

  

Rosyjska armia planuje utworzyć zarząd, którego oficerowie mają odpowiadać za moralny i ideologiczny klimat w wojsku. Funkcja kierownika politycznego (w skrócie politruk), zajmującego się ideologiczną i wychowawczą pracą w armii, istniała już w ZSRS w latach 1918-1991.

Nowy zarząd wojskowo-polityczny, jak poinformował przedstawiciel ministerstwa obrony Aleksandr Kańszyn, będzie obejmować wszystkie rodzaje sił zbrojnych Rosji i będzie "umiejętnie wykorzystywać energię wojskowych do wzmocnienia zdolności obronnych kraju i zwiększenia gotowości bojowej".

"W warunkach światowej rywalizacji informacyjno-psychologicznej ogromnie wzrasta rola moralno-politycznej zgodności wojska i społeczeństwa. Dlatego konieczna jest zasadnicza rekonstrukcja i znaczne wzmocnienie całej struktury w siłach zbrojnych, która będzie organizować, realizować i odpowiadać za moralno-ideologiczną składową w rosyjskiej armii"

- oświadczył.

Kańszyn dodał, że zarząd ma powstać na bazie istniejących obecnie struktur wychowawczych.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Tagi

Wczytuję komentarze...

Będzie szybciej i wygodniej. Nowa droga zostanie oddana do użytku

zdjęcie ilustracyjne / pixabay.com; skeeze

  

W czwartek zostanie oddana do ruchu druga jezdnia drogi S3 na odcinku od węzła Niedoradz do Nowej Soli - skrzyżowanie z drogą woj. nr 283 - o długości 17,3 km - poinformowała rzecznik zielonogórskiego oddziału GDDKiA Anna Jakubowska.

Wartość kontraktu to 212 mln zł. To ostatni odcinek S3 realizowany na terenie Lubuskiego.

„W województwie lubuskim oznacza to niemal finisz przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S3, jest to bowiem ostatni odcinek tej drogi, który został dostosowany do przekroju dwujezdniowego, umożliwiając tym samym bezpieczny i komfortowy przejazd przez całe województwo”

– powiedziała rzecznik.

Dodała, że ostatnim tzw. wąskim gardłem na lubuskim odcinku tej trasy będzie jeszcze przeprawa mostowa przez Odrę w rejonie Cigacic, gdzie trwa budowa drugiego z mostów. Ma on zostać oddany do użytku w drugiej połowie 2019 r.

Zakres robót budowlanych na odcinku od węzła Niedoradz do Nowej Soli objął budowę lewej jezdni wraz z obiektami inżynierskimi, dróg serwisowych i połączeń z siecią dróg lokalnych. Przebudowane zostały węzły Niedoradz i Nowa Sól Zachód i powstała inna niezbędna infrastruktura, m.in. związana z odwodnieniem drogi i wymaganiami środowiskowymi. Wyremontowano także istniejącą jezdnię wschodnią.

Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Infrastruktura i Środowisko, a jej głównym wykonawcą była firma Budimex.

Lubuski fragment S3 to środkowy odcinek tego szlaku na terenie Polski. Proces jego realizacji trwał od (poza odcinkiem Sulechów – Zielona Góra) 2004 r. Wówczas ruszyły prace przy budowie pierwszej jezdni obwodnicy Międzyrzecza. Koszt całego przedsięwzięcia to ok. 4 mld zł. Przez region przebiega 170-km odcinek tej drogi ekspresowej.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl