Ruda WRON-a rozdrażniona » czytaj więcej w Gazecie Polskiej! Więcej »

Niedługo smartfony wyprzedzą telewizję

Smartfon zastąpi telewizor? Choć jeszcze kilka lat temu można byłoby potraktować tego typu pytanie jako formę kiepskiego żartu, dziś wszystko wskazuje na to, że niebawem taka sytuacja może stać się faktem. Już teraz na urządzeniach mobilnych oglądamy trzy razy więcej filmów niż na komputerach stacjonarnych i laptopach. 60 proc. treści oglądanych na YouTube odtwarzamy właśnie na smartfonach. Do 2020 roku aż 75 proc. treści umieszczanych w sieci będzie stanowiło video.

Gadini; pixabay.com / Creative Commons CC0

Z udostępnionych do badań informacji wynika, że liczba danych, które transmitują klienci T‑Mobile tylko w LTE, wzrosła ponad dwukrotnie w stosunku do ubiegłego roku. Niemal połowę z tego stanowi właśnie video. Podobny wzrost zaobserwował serwis YouTube. Ponad 60 proc. oglądalności jest generowana przez urządzenia mobilne.

- Video dziś jest największym źródłem ruchu w naszej sieci. Co ważne ten obszar rośnie najszybciej. Młodsze pokolenie już teraz ogląda więcej video na swoich telefonach, niż w telewizji i na każdym innym urządzeniu. To pozwala nam stwierdzić, że niedługo smartfony wyprzedzą telewizję. Przewiduję, że już niedługo smartfony będą miejscem numer jeden do oglądania video. To pokazują też trendy rynkowe. Urządzenia mobilne już teraz odpowiadają za 75 procent całego w sieci. To znacznie więcej niż na każdym innym urządzeniu i video będzie podążać w tym kierunku. – mówi w rozmowie z newsrm.tv Frederic Perron, członek Zarządu ds. Rynku Prywatnego T-Mobile Polska.

Najmłodsi już zostawili telewizję. Już teraz w Polsce osoby w wieku 16-24 lat chętniej oglądają YouTube niż telewizję, ok. 3,82 mln użytkowników miesięcznie. Zainteresowanie zapewne będzie rosło, gdyż jak się szacuje urządzenia mobilne będą w tym roku odpowiadały globalnie za 75% ruchu w Internecie. Najmłodsi już zostawili telewizję. Już teraz w Polsce osoby w wieku 16-24 lat chętniej oglądają YouTube niż telewizję, ok. 3,82 mln użytkowników miesięcznie. Zainteresowanie zapewne będzie rosło, gdyż jak się szacuje urządzenia mobilne będą w tym roku odpowiadały globalnie za 75% ruchu w Internecie.

- Każdego miesiąca ponad miliard użytkowników odwiedza serwis YouTube i dziennie oglądają ponad miliard godzin. W Polsce jest ponad 20 mln użytkowników, którzy przede wszystkim korzystają z urządzeń mobilnych. Oglądalność rośnie też w tempie ok. 60 proc. rok do roku – wyjaśnia Tomasz Czudowski, szef Marketingu B2B YouTube Emerging Markets.

Już teraz operatorzy telekomunikacyjni wprowadzają do swoich usług dodatkowe pakiety i aplikacje serwisów wideo YouTube, Netflix, Vevo, TVP Stream, TVP Sport, Player, Showmax, VOD.pl czy Chili Cinema, które nie zużywają pakietu danych.

- Wierzymy, że telekomy muszą zapewnić dwie rzeczy swoim klientom. Po pierwsze absolutnie najlepszą sieć. To jest jeden z priorytetów jeżeli chcemy, żeby mogli oni bez żadnych problemów cieszyć się z oglądania video na telefonie. Po drugie uważamy, że potrzebujemy najlepszej, przejrzystej oferty. To właśnie przedstawiamy dziś. Za 5 złotych za miesiąc oferujemy nielimitowane video. Osobom, które chcą tego co najlepsze dajemy możliwość wyboru pakietu HD za 15 złotych za miesiąc – podkreśla Frederic Perron.

 

 



Źródło: niezalezna.pl, YouTube Emerging Markets, Newsrm.tv

 

#telewizja #internet #smartfon #nowe technologie

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
redakcja
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo