Blogerzy i youtuberzy atrakcyjniejsi od celebrytów

/ pixabay.com

Ambasadorzy pomagają wykreować pozytywną atmosferę wokół reklamowanej marki. Dziś coraz częściej w tej roli obsadzani są internetowi influencerzy, wypierając gwiazdy i celebrytów, zwłaszcza w kampaniach skierowanych do młodszych pokoleń konsumentów. Kluczem do sukcesu jest jednak wybranie blogera lub youtubera idealnie pasującego do wizerunku marki.

Influencer marketing to obecnie jedna z najpopularniejszych form docierania do konsumenta – na świecie korzysta z niej ponad 80 proc. specjalistów od sprzedaży. W Polsce ten rodzaj marketingu również zyskuje na znaczeniu, zwłaszcza w firmach, które chcą dotrzeć ze swoim przekazem do młodszych pokoleń konsumentów. Przedstawiciele generacji Z uważani są bowiem za osoby nieufające tradycyjnym mediom i narzędziom marketingowym. Skierowany do nich przekaz marketingowy powinien się opierać na internetowych liderach opinii, którym młodzi ufają i za których radą są skłonni iść.

– Wykorzystanie influencerów, czyli blogerów, ekspertów czy ambasadorów marki według mnie jest bardzo istotne w dzisiejszej komunikacji, ze względu na to, że dostarczają oni bardzo dużo emocji, z którymi my, tworząc produkt, wiążemy bardzo dużą przyszłość – mówi agencji informacyjnej Newseria Artur Gajewski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu.

Zdaniem eksperta nawet najwyższej jakości skład, wygląd i smak produktów nie wystarczą, by produkt zyskał akceptację konsumentów. Niezbędna jest również odpowiednia promocja i atmosfera wokół marki, tę natomiast pomagają wykreować ambasadorzy. Jeszcze do niedawna funkcję tę pełnili najbardziej popularni celebryci, gwiazdy telewizji, dziś zastępują ich internetowi influencerzy oraz eksperci, których młodzi konsumenci uważają za bardziej wiarygodnych niż gwiazdy popkultury. 

Kluczowy jest odpowiedni wybór blogera czy youtubera, który będzie idealnie pasował do wizerunku marki. Błędem jest kierowanie się wyłącznie zasięgami i liczbą fanów w mediach społecznościowych. Badania pokazują bowiem, że nawet oparcie kampanii reklamowej na mniej znanych influencerach może przynieść lepsze efekty niż współpraca z dużą gwiazdą, ale niespójną wizerunkowo z firmą.

– Było wiele firm, które na fali popularności influencerów nawiązywało współpracę z blogerami o wysokich zasięgach. To był jeden z ważniejszych elementów wyboru danej osoby. Ale chodzi o to, żeby znaleźć odpowiednią osobę, która w sposób naturalny zainteresuje się produktem, która będzie go stosować nawet po zakończonej współpracy – mówi Artur Gajewski.

Źródło: newseria.pl, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Parlament Europejski przestrzega przed rosyjską dezinformacją

/ kremlin.ru

Europosłowie prawie wszystkich grup politycznych przestrzegali w Strasburgu przed wtrącaniem się Rosji w sprawy UE i dezinformacją Kremla. Apelowali o zintensyfikowanie działań w UE, które mają przeciwdziałać rosyjskiej propagandzie.

Oddziaływanie rosyjskiej propagandy na państwa UE oraz wywieranie wpływu na wybory w niektórych krajach poprzez dezinformację były przedmiotem debaty w Parlamencie Europejskim w Strasburgu.

Dla PE jest to kolejna tego typu debata. Już w 2016 roku posłowie ostrzegali, że Kreml nasilił propagandę przeciwko UE po zajęciu Krymu i rozpoczęciu wojny hybrydowej w Donbasie. Do poprzedniej rezolucji PE na temat rosyjskiej dezinformacji nawiązał podczas środowej debaty unijny komisarz ds. bezpieczeństwa Julian King, przypominając, że odbyła się ona z inicjatywy europosłanki PiS, Anny Fotygi.

Komisarz przekonywał, że kampanie dezinformacyjne Kremla są strategią zsynchronizowaną tak, by te same przekazy ukazywały się jednocześnie w wielu krajach na różnych kanałach informacyjnych.

Władze rosyjskie tak naprawdę nie ukrywają celów tej kampanii. Oficjalna doktryna wojskowa, główni generałowie - wszyscy oni mówią o fałszywych danych i fałszywych informacjach jako części działań wojskowych. Państwa członkowskie są na pierwszej linii tych działań

– powiedział King.

Przypomniał, że to właśnie dlatego w UE powstała specjalna grupa do walki z dezinformacją.

Chcemy wzmocnić media w państwach członkowskich i w krajach sąsiadujących i chcemy również poprawić nasze reakcje na działania dezinformacyjne 

– powiedział.

Jego zdaniem UE powinna podwoić wysiłki, by „unicestwić tę propagandę”.

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl