Koncern Boeing zaprezentował w ubiegłym tygodniu bezzałogową powietrzną cysternę (Carrier-Based Aerial-Refueling System/CBARS) MQ-25, która ma służyć do prowadzenia operacji tankowania w powietrzu.
MQ-25 może zostać zintegrowany z systemem katapult oraz aerofiniszerami, jakie są montowane m.in. na lotniskowcach US Navy. Obecnie natomiast bezzałogowa cysterna przechodzi próby naziemne, związane z pracą silnika. W kolejnym etapie odbędą się próby na pokładzie lotniskowca, które rozpoczną się są na początku 2018 r.
MQ-25 jest proponowany Marynarce Wojennej Stanów Zjednoczonych w ramach programu "bezzałogowego tankowca bazowania pokładowego" m.in. dla myśliwców Boeing F/A-18 Super Hornet, Boeing EA-18G Growler, oraz Lockheed Martin F-35C. Bezzałogowiec Boeinga umożliwiłby znaczne rozszerzenie zasięgu operowania tych samolotów. US Navy wymaga aby nowa jednostka mogła przetransportować ponad 6800 litrów paliwa na dystansie 500 mil morskich.
Termin składana ofert mija 3 stycznia 2018 r. Początkowo przewidziany jest zakup czterech CBARS, po której zapadnie decyzja o nabyciu kolejnych 72 bezzałogowych cystern powietrznych.