Jak mówiła na konferencji prasowej prezes Fundacji "Itaka" Alicja Tomaszewska, pomoc Centrum jest skierowana do osób w każdym wieku. Podkreśliła też, że Centrum "nie leczy osób przez telefon". "To jest linia wsparcia, czyli uważne wysłuchanie problemu osoby i skierowanie do prawdziwej, realnej pomocy, najczęściej bezpłatnej. Będziemy się o to starać" - powiedziała.
"Centrum Wsparcia" to projekt Fundacji "Itaka", realizowany na zlecenie Ministerstwa Zdrowia i finansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia. Jego celem jest pomoc osobom znajdującym w stanie kryzysu psychicznego z powodu np. utraty pracy, rozwodu, śmierci lub zaginięcia bliskiej osoby, oraz zapobieganie depresji, samobójstwom i innym zachowaniem autodestrukcyjnym.
"Centrum Wsparcia" oferuje całodobową pomoc i wsparcie telefoniczne, a także możliwość kontaktu przez mail i czat.
Dyżurni eksperci w Centrum, tj. psychologowie, lekarze psychiatrzy, prawnicy oraz pracownicy socjalni, udzielają informacji o możliwościach uzyskania profesjonalnej, bezpośredniej pomocy specjalistów w pobliżu miejsca zamieszkania osoby zgłaszającej się po pomoc. Wszelkie informacje na temat m.in. godziny dyżurów i kontaktu z ekspertami są dostępne na stronie www.liniawsparcia.pl. Na stronie znajduje się również bezpłatna aplikacja mobilna z bazą teleadresową instytucji pomocowych.
Fundacja rozesłała materiały informacyjne na temat działalności Centrum Wsparcia do 7 tys. placówek medycznych. Od poniedziałku trwa również medialna kampania informacyjna.
Kryzys psychiczny (znany także jako kryzys emocjonalny lub załamanie nerwowe) to ostre, przejściowe zakłócenie równowagi psychicznej. Może dojść do niego pod wpływem stresujących sytuacji i wydarzeń, które powodują zazwyczaj zakłócenie normalnego trybu życia, konieczność podjęcia radykalnych działań i trudnych wyborów lub całkowitej zmiany sposobu myślenia.

