Polska kolęda hitem w niemieckiej telewizji! WIDEO

/ vimeo/screen

  

Mark Forster to znany w Niemczech piosenkarz polskiego pochodzenia. Choć na co dzień nie śpiewa po polsku, z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia zrobił i wyjątek i zaśpiewał "Lulajże, Jezuniu". Reakcje słuchaczy okazały się bardzo pozytywne, a nagranie szybko stało się hitem sieci.

Moja mama rozmawia ze mną po polsku, woła na mnie Marek. Dzięki niej znam trochę polski, ale mówię jak dziecko. To ona zadbała o to, żebym mógł w połowie czuć się Polakiem. Przynajmniej dwa razy w roku odwiedzam Polskę, najczęściej w czasie świąt Bożego Narodzenia albo Wielkiej Nocy. Ale wtedy panuje coś w rodzaju stanu wyjątkowego. Chodzimy z rodziną do kościoła, siedzimy przy stole, dużo jemy

- mówi Mark cytowany przez Deutsche Welle.

Chciałbym pomieszkać w Polsce przez rok albo dwa, żeby zobaczyć, jak wygląda tam prawdziwe życie

- dodaje.

Mark Forster (wł. Marek Ćwiertnia) jest znanym w Niemczech muzykiem - ma na koncie półtora miliona sprzedanych płyt i jest laureatem konkursu Piosenki Bundeswizji 2015. Choć na co dzień nie śpiewa po polsku, z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia zrobił i wyjątek i zaśpiewał "Lulajże, Jezuniu". Reakcje słuchaczy okazały się bardzo pozytywne, a nagranie szybko stało się hitem sieci. Nagranie wyemitowała stacja VOX.

Tyle było w tym miłości, mimo że nie rozumiałem ani słowa

 - przyznał słuchający występu Forstera Moses Pelham, niemiecki raper i producent muzyczny.

WIDEO:

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, niezlomni.com

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Zielone światło dla ważnych inwestycji

/ PeterDargatz

  

Pozwolenia na budowę zachodniej obwodnicy Grodziska Mazowieckie oraz stacji metra "Wola Park" i odcinka zachodniego II linii warszawskiego metra wydał wojewoda mazowiecki. Oznacza to, że można rozpocząć prace budowlane - poinformował wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera.

"Budowy mogą rozpoczynać się jak najszybciej, jako że jest to decyzja oparta na natychmiastowym wykonaniu. Nie jest tak, że będzie czekała na uprawomocnienie czy na dodatkowe dokumenty. Decyzja jest podpisana i może być wykonywania bezzwłocznie"

- powiedział Sipiera w środę na konferencji prasowej.

Wojewoda przyznał, że pozwolenie na budowę obwodnicy Grodziska Mazowieckiego to ważna, ale i trudna decyzja, gdyż było wiele problemów z jej wydaniem. "Projektant na życzenie inwestora, czyli sejmiku, marszałka, uczynił wszystkie uzgodnienia i można było wydać tę decyzję" - powiedział Sipiera.

"Mam świadomość, że sama Warszawa ma do zamknięcia jeszcze pierwszą obwodnicę, tego małego pierścienia, jeszcze przed sobą, ale to nie jest tak, że inne inwestycje wokół Warszawy będą zaniedbane. One muszą być czynione"

- dodał. Podkreślił, że najczęściej są to inwestycje wojewódzkie, czyli marszałka województwa. "I takich jest kilka do zrobienia" - dodał.

Tzw. mała obwodnica Warszawy zrealizowana jest w około połowie. Brakuje jeszcze części południowej i wschodniej.

Resort infrastruktury już planuje tzw. dużą obwodnicę Warszawy, "duży ring warszawski", który ma być gotowy do 2027 r. Trwają analizy, czy powstanie on w odległości 20 km, 30 czy 50.

Obwodnica Grodziska Mazowieckiego ma mieć 7,4 km długości i znajduje się w ciągu drogi wojewódzkiej. Głównym celem tej inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Dzięki obwodnicy wyeliminowany zostanie tranzyt z centrum miasta. Ponadto, trasa ograniczy wpływ transportu na środowisko i poprawi warunki życia mieszkańców.

Zgody na budowę metra dotyczą przebiegu podziemnej kolei przez Wolę i Bemowo. Powstanie stacja C5 "Wola Park" i tunel D5 łączący ją z przyszłą stacją "Powstańców Śląskich". Rozpoczęcie prac na tym odcinku to, według Urzędu m.st. Warszawy, kwestia kilku tygodni.

Stacja C5 "Wola Park" powstanie pod u. Górczewską w rejonie Białowieskiej. Stacja C4 "Powstańców Śląskich" także powstanie pod ul. Górczewską - po wschodniej stronie Powstańców Polskich. Za tą drugą przewidziano komorę torów odstawczych.

Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 r. Wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub prowadzone jest postępowanie poprzedzające podpisanie umów z wykonawcami.

Centralny odcinek linii M2 został uruchomiony 8 marca 2015 r. Składa się z siedmiu stacji i blisko 6 km tuneli. Trwa budowa trzech stacji na Pradze-Północ i Targówku, a także trzech na Woli. Odpowiednio dla wschodniego odcinka, realizowanego przez firmę Astaldi, to ok. 3,12 km trasy, a dla zachodniego, drążonego przez Gulermak, ok. 3,4 km.

Obydwie budowy zakończą się w 2019 r.

Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowy ostatniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie – od stacji Techniczno-Postojowej Mory do stacji C3 Lazurowa. To ok. 4 km trasy, które w ciągu 48 miesięcy od dnia podpisania umowy wykona konsorcjum firm Gulermak i Astaldi. Firmy te zostały także zwycięzcami w przetargu budowę podziemnej kolei na Targówku. Tu w ciągu 36 miesięcy powstaną 4 km tuneli oraz stacje Zacisze, Kondratowicza i Bródno.

Dziennie z centralnego odcinka linii M2 korzysta ok. 150 tys. pasażerów.

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Udostępnij


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl