Innowacje dla gazownictwa

fot. PGNiG

  

Podczas najbliższego Kongresu 590 w Rzeszowie Gaz-System, NCBR i PGNiG zaprezentują wspólny program finansowania projektów badawczo-rozwojowych o nazwie INGA – Innowacyjne Gazownictwo.

Polski sektor gazowy stoi dziś w obliczu wyzwań wynikających z konieczności umacniania pozycji naszego kraju na bardzo konkurencyjnym międzynarodowym rynku energetycznym, a jednocześnie wynikających z potrzeby podnoszenia poziomu bezpieczeństwa energetycznego. Kluczem do sukcesu będzie umiejętność wykorzystania nowych technologii i wdrożenia najbardziej efektywnych rozwiązań. Program INGA, którego budżet wynosi 400 mln zł, wesprze realizację innowacyjnych rozwiązań dla polskiego gazownictwa.

Wydarzeniu towarzyszyć będzie panel dyskusyjny, w którym udział wezmą m.in. członkowie zarządów PGNiG i Gaz-System. Wraz z przedstawicielami NCBR przedstawią obszary, w których polska branża gazownicza może w najbliższym czasie wzbogacić się o nowe rozwiązania technologiczne. Wskażą też nowe sposoby finansowania działalności badawczo-rozwojowej, z których mogą korzystać polskie przedsiębiorstwa, przyczyniając się do rozwoju gospodarki.

Zapraszamy 16.11.2017 o godz. 11:00 do Sali E w G2A Arena Centrum Konferencyjno-Wystawienniczym Województwa Podkarpackiego w Jasionce k. Rzeszowa.

reklama

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze


Wczytuję komentarze...

Kierowco UWAŻAJ! Te dane dają do myślenia

zdjęcie z miejsca wypadku / lubelska.policja.gov.pl

  

Obecna pora roku nie sprzyja pieszym. Z powodu trudnych warunków atmosferycznych piesi są dla kierujących słabo widoczni nawet w dzień. Taka sytuacja ma przełożenie na ich bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Wielu uczestników ruchu drogowego nie zdaje sobie sprawy, że światła reflektorów samochodowych nie zawsze dobrze oświetlą sylwetkę pieszego, zwłaszcza jeśli jego ubranie jest w ciemnych kolorach.

To właśnie niedostosowanie prędkości do warunków na drodze było przyczyną kilku wypadków, do których w ostatnich dniach doszło na drogach województwa lubelskiego.

Trzy osoby zostały przewiezione do szpitala po wypadku, do którego doszło w Wólce Wieprzeckiej. Ze wstępnych ustaleń policjantów wynika, że 66-letni kierujący pojazdem marki Renault wpadł w poślizg, zjechał na przeciwny pas ruchu i uderzyła w samochód ciężarowy marki Scania. Prawdopodobną przyczyną wypadku była prędkość i styl jazdy niedostosowane do panujących na drodze warunków. Apelujemy o ostrożność.

Z kolei w miejscowości Łubcze na prostym odcinku drogi doszło do zdarzenia drogowego. Z ustaleń policjantów wynika, że 67-latek z gm. Ulhówek kierując samochodem marki Mercedes podczas wykonywania manewru wyprzedzania stracił panowanie nad kierownicą w wyniku czego wpadł do przydrożnego rowu.

Ważnym aspektem bezpieczeństwa pieszych, szczególnie jesienią i zimą, jest więc korzystanie z elementów odblaskowych. Zwiększają one znacząco widoczność pieszego, przez co prowadzący pojazd ma więcej czasu na wykonanie manewru wymijania bądź hamowania w sytuacji, gdy dostrzeże postać na drodze.

Apelujemy do kierujących, aby obserwując drogę wzięli pod uwagę, że poruszają się po niej piesi uczestnicy ruchu, którzy ze względu na wcześnie zapadający zmrok i warunki pogodowe mogą być słabo widoczni. Szczególnie w rejonie przejść dla pieszych kierujący powinni pamiętać, że pieszy może pojawić się w pobliżu w każdej chwili.
- informuje lubelska policja.

Jednocześnie funkcjonariusze przypominają, że kierujący pojazdem zbliżając się do przejścia dla pieszych ma obowiązek zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu. Ponadto, jeśli skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.

Jednak każdy pieszy powinien mieć świadomość, że fakt korzystania z wyznaczonego przejścia nie upoważnia do wchodzenia na jezdnię bez upewnienia się, czy nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu.

PRĘDKOŚĆ A PRAWDOPODOBIEŃSTWO UTRATY ŻYCIA PRZEZ PIESZEGO:

Przy prędkości uderzenia pojazdu w pieszego wynoszącej:
30 km/h, pieszy ma ponad 90% szans na przeżycie wypadku,
50 km/h, pieszy ma 40 do 60% szans na przeżycie wypadku,
70 km/h, pieszy nie ma prawie żadnych szans na przeżycie wypadku.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, lubelska.policja.gov.pl


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl