Tak HGW szasta publiczną kasą. Oto do kogo pieniądze z ratusza płyną szerokim strumieniem

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz / Zbyszek Kaczmarek/Gazeta Polska

  

Od Hanny Gronkiewicz-Waltz trudno było wyegzekwować kary, które nałożyła na nią komisja ds. afery reprywatyzacyjnej. W końcu konto prezydent Warszawy musiał zająć Urząd Skarbowy. HGW od razu zapowiedziała, że wniesie skargę na działania skarbówki. Walczy, bo chodzi o jej prywatną kasę, jednak jeśli chodzi o pieniądze publiczne, to tu sprawa wygląda zupełnie inaczej. W tym przypadku z płaceniem problemów nie ma.

W ubiegłym miesiącu informowaliśmy, że od 6 lutego do 4 lipca tego roku warszawski ratusz zapłacił kancelariom adwokackim – chodzi o kancelarię Bartosza Przeciechowskiego oraz kancelarię Pociej, Dubois, Kosińska-Kozak całkiem sporą kwotę. W sumie uzbierało się tego ponad 386 tysięcy złotych!

CZYTAJ WIĘCEJ: Ta kwota robi wrażenie! Tyle HGW zapłaciła kancelariom ws. reprywatyzacji

I na tym Hanna Gronkiewicz-Waltz nie zamierza kończyć. Właśnie ujawniono, że warszawski ratusz przelał na konto kancelarii adwokackiej kolejne pieniądze – okrągłe sto tysięcy złotych za reprezentację prezydent Warszawy w sprawach dotyczących reprywatyzacji.

Przypominamy, że niedawno Gronkiewicz-Waltz odniosła się do zastrzeżeń przewodniczącego komisji weryfikacyjnej Patryka Jakiego, że w jej imieniu, na rozprawach stawiają się profesjonalni prawnicy, którzy nie są zatrudnieni przez ratusz. Zaznaczyła wówczas, że biuro prawne urzędu miasta „jest bardzo skromne” i liczy 44 radców prawnych. – Tylko do trudnych spraw wynajmujemy prawników z zewnątrz – zastrzegła Gronkiewicz-Waltz. Według niej „byłoby niefrasobliwością, gdyby tego nie robili”. 

CZYTAJ WIĘCEJ: Ukarano HGW, a ona nadal swoje. Atakuje i mówi co zamierza dalej robić

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Cynizm będzie słono kosztować. Rodzinna Millerów pozwała Ringier Axel Springer

/ Tomasz Hamrat/Gazeta Polska

  

Przeprosin na pierwszej stronie „Faktu” oraz w sumie 1,5 miliona złotych zadośćuczynienia od wydawnictwa Ringier Axel Springer za wyrządzoną krzywdę żąda były premier Leszek Miller wraz rodziną – swoją żoną Aleksandrą i wnuczką Moniką.

Pozew o ochronę dóbr osobistych przeciwko wydawnictwu Ringier Axel Springer w związku z artykułem opublikowanym w dzienniku „Fakt” na temat śmierci syna Millera został złożony w czwartek w Sądzie Okręgowy w Warszawie – poinformował PAP mecenas Artur Wdowczyk, który z Karolem Świątkowskim reprezentują rodzinę Millerów.

Przeprosiny mają mieć format A4 czyli zajmować całą pierwszą stronę gazety. Dziennik „Fakt” ma przeprosić każdą osobę oddzielnie – Leszka, Aleksandrę i Monikę Millerów. Przeprosiny dla każdego z nich mają być publikowane na „jedynce” przez dwa dni. Oznacza to, że gazeta musiałaby drukować je w 6 kolejnych wydaniach. Poza tym każda z pozywających osób żąda od wydawnictwa po 500 tysięcy złotych, czyli w sumie 1,5 miliona złotych odszkodowania.

CZYTAJ WIĘCEJ: Mocny list Leszka Millera do wydawcy "Faktu". Chodzi o skandaliczną okładkę dziennika

1 września tego roku w „Fakcie” ukazał się artykuł zatytułowany „Ojciec wybrał politykę, a syn sznur”. Napisano w nim, że „depresja, problem z alkoholem i rozpad małżeństwa zabiło jedynego syna Leszka Millera”. Publikacja spotkała się z falą krytyki w mediach i zaowocowała rezygnacją redaktora naczelnego dziennika Fakt, Roberta Felusia, przyjętą przez zarząd Ringier Axel Springer Polska.

Leszek Miller jr. zmarł 27 sierpnia. Prokurator Łukasz Łapczyński z Prokuratury Okręgowej w Warszawie poinformował wówczas, że wstępne ustalenia wskazują na to, że syn byłego premiera popełnił samobójstwo. Artykuł ukazał się w „Fakcie” 1 września w dniu pogrzebu.

 

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl