Kaleta o rekompensatach dla lokatorów Poznańskiej 14: HGW ma szansę okazać krztę honoru

Sebastian Kaleta / screen Telewizja Republika

  

- Hanna Gronkiewicz-Waltz ma okazję zaproponować godziwe rekompensaty, okazując choć krztę honoru – powiedział w TVP Info członek komisji weryfikacyjnej ds. reprywatyzacji Sebastian Kaleta, odnosząc się do kwestii odszkodowań dla lokatorów kamienicy przy Poznańskiej 14.

Prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz oceniła, że komisja weryfikacyjna ds. reprywatyzacji jest "politycznym teatrem". Dziś komisja weryfikacyjna uchyliła decyzję reprywatyzacyjną władz Warszawy ws. ul. Poznańskiej 14, jako wydaną z rażącym naruszeniem prawa i odmówiła ustanowienia prawa użytkowania wieczystego

- W takim razie mieszkańcy, którzy dzisiaj w końcu odetchnęli z ulgą, są aktorami w tym teatrze? – dopytywał Kaleta. W jego opinii "to są haniebne słowa".

- Pani prezydent po raz kolejny pokazuje tym komentarzem, jak przez lata traktowała tych ludzi. Dla nich to jest walka o życie. Dla nich to jest walka o zdrowie. Dla nich to jest walka o własne mieszkania – podkreślił Sebastian Kaleta. Jak dodał, w przypadku Poznańskiej 14 ścieramy się z prawdziwym dramatem ludzkim.

Członek komisji weryfikacyjnej odniósł się także do kwestii prawa do odszkodowań, o które poszkodowani lokatorzy kamienicy przy Poznańskiej 14 będą mogli się ubiegać od władz miasta.

- Hanna Gronkiewicz-Waltz ma okazję zaproponować godziwe rekompensaty za krzywdy, które ich spotkały, okazując choć krztę honoru – uważa Kaleta.

Pytany o to, dlaczego Grzegorz Schetyna i Platforma Obywatelska nie odcinają się od działań Hanny Gronkiewicz-Waltz, zwrócił uwagę, że Platforma Obywatelska w stolicy ma większość w Radzie Miasta.

- Ta rada przez lata broniła Hanny Gronkiewicz-Waltz. Kiedy przychodzili lokatorzy, tacy jak z Poznańskiej 14, prosząc o wysłuchanie, to jak ich traktowano? Są filmy archiwalne, które pokazują, że radni przesuwali punkt obrad sesji na późne godziny nocne, żeby starsze osoby zniechęcić do pokazania swoich problemów na sesji rady. Pani prezydent nigdy się tam nie stawiła. Radni miasta z PO de facto legitymizowali politycznie działania Hanny Gronkiewicz-Waltz – spuentował Kaleta.

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Cynizm będzie słono kosztować. Rodzina Millerów pozwała Ringier Axel Springer

/ Tomasz Hamrat/Gazeta Polska

  

Przeprosin na pierwszej stronie „Faktu” oraz w sumie 1,5 miliona złotych zadośćuczynienia od wydawnictwa Ringier Axel Springer za wyrządzoną krzywdę żąda były premier Leszek Miller wraz rodziną – swoją żoną Aleksandrą i wnuczką Moniką.

Pozew o ochronę dóbr osobistych przeciwko wydawnictwu Ringier Axel Springer w związku z artykułem opublikowanym w dzienniku „Fakt” na temat śmierci syna Millera został złożony w czwartek w Sądzie Okręgowy w Warszawie – poinformował PAP mecenas Artur Wdowczyk, który z Karolem Świątkowskim reprezentują rodzinę Millerów.

Przeprosiny mają mieć format A4 czyli zajmować całą pierwszą stronę gazety. Dziennik „Fakt” ma przeprosić każdą osobę oddzielnie – Leszka, Aleksandrę i Monikę Millerów. Przeprosiny dla każdego z nich mają być publikowane na „jedynce” przez dwa dni. Oznacza to, że gazeta musiałaby drukować je w 6 kolejnych wydaniach. Poza tym każda z pozywających osób żąda od wydawnictwa po 500 tysięcy złotych, czyli w sumie 1,5 miliona złotych odszkodowania.

CZYTAJ WIĘCEJ: Mocny list Leszka Millera do wydawcy "Faktu". Chodzi o skandaliczną okładkę dziennika

1 września tego roku w „Fakcie” ukazał się artykuł zatytułowany „Ojciec wybrał politykę, a syn sznur”. Napisano w nim, że „depresja, problem z alkoholem i rozpad małżeństwa zabiło jedynego syna Leszka Millera”. Publikacja spotkała się z falą krytyki w mediach i zaowocowała rezygnacją redaktora naczelnego dziennika Fakt, Roberta Felusia, przyjętą przez zarząd Ringier Axel Springer Polska.

Leszek Miller jr. zmarł 27 sierpnia. Prokurator Łukasz Łapczyński z Prokuratury Okręgowej w Warszawie poinformował wówczas, że wstępne ustalenia wskazują na to, że syn byłego premiera popełnił samobójstwo. Artykuł ukazał się w „Fakcie” 1 września w dniu pogrzebu.

 

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl