Żbik-17, czyli bojowy sprawdzian żołnierzy

/ mat. 11. pa. / http://11pa.wp.mil.pl/pl/1_1135.html

  

Już pierwszego dnia szkolenia poligonowego żołnierze 3. Dywizjonu artylerii rakietowej zostali poddani sprawdzeniu ich zgrania i współdziałania zgodnie z wojennym przeznaczeniem na poligonie w Toruniu - podaje oficjalny portal 11. Mazurskiego Pułku Artylerii.

Podczas środowych zajęć, po sprawdzeniu, uzbrojeniu i załadowaniu pocisków na wyrzutnie rakietowe WR-40 Langusta baterie ogniowe zajęły stanowiska i po kilku minutach osiągnęły gotowość do strzelania. Po wystrzeleniu 50 rakiet, wyrzutnie sprawnie opuściły stanowiska ogniowe i ukryły się przed ewentualnym ogniem przeciwnika. Wszystkie rakiety spadły w wymaganym czasie w rejonach pozorowanych celów, co udowodniło profesjonalizm żołnierzy 11. Pułku Artylerii w działaniach bojowych - czytamy na portalu.

Strzelanie odbyło się w ramach treningu kierowania ogniem pk. Żbik-17 i było kolejnym etapem przygotowującym do największego przedsięwzięcia tego roku, jakim będzie ćwiczenie taktyczne z wojskami pk. Dragon-17, które rozpocznie się 25 września br.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: 11. pa.
Tagi

Wczytuję komentarze...

Jest umowa na budowę obwodnicy

/ pasja 1000

  

Ponad 127 mln zł będzie kosztowała budowa południowej obwodnicy Zielonej Góry. W piątek nastąpiło podpisanie umowy z wykonawcą tej inwestycji. Przetarg wygrała firma Strabag. Nowa droga ma zostać oddana do użytku do połowy grudnia 2023 r.

Południowa obwodnica przejmie część ruchu lokalnego i tranzytowego. Odciąży także zatłoczoną obecnie północą obwodnicę i centrum miasta. Natomiast w ujęciu lokalnym pozwoli na lepsze skomunikowanie terenów znajdujących się w nowych granicach administracyjnych Zielonej Góry. Chodzi o byłe wsie takie jak Racula, Drzonków, Ochla i inne tereny w południowej części miasta.

„Obwodnica przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego zmniejszając zagrożenie wypadkowe na obszarach zabudowanych. Ponadto zwiększy komfort życia mieszkańców południowej części miasta, m.in. dzięki zmniejszeniu natężenia ruchu i ograniczeniu hałasu”

– powiedział prezydent Zielonej Góry Janusz Kubicki.

Zaznaczył, że droga będzie miała również duże znacznie dla poniesienia potencjału gospodarczego południowej części Zielonej Góry i zapewnił, że inwestycja została tak zaplanowana, by w jak najmniejszym stopniu ograniczyć jej skutki dla znajdujących się w tym rejonie miasta terenów leśnych.

Inwestycja obejmie budowę obwodnicy stanowiącej połączenie drogi krajowej nr 27 z drogą ekspresową S3 w południowej części Zielonej Góry. Będzie przebiegała od skrzyżowania drogi krajowej nr 27 z drogą wojewódzką nr 282 do skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 279 z drogą wojewódzką nr 282.

Nowa droga będzie to ok. 12,7 km i będzie miała jedną dwukierunkową jezdnię z poboczami. Do przetargu na budowę obwodnicy stanęły cztery firmy. Najtańsza z ofert opiewała na nieco ponad 127 mln zł, najdroższa na 153 mln zł.

Na budowę obwodnicy Zielona Góra otrzymała dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 w wysokości prawie 114,5 mln zł. Pozostałą część wydatków miasto pokryje z własnego budżetu.

Podczas konferencji związanej z podpisaniem umowy z wykonawcą obwodnicy prezydent Kubicki podziękował posłowi Jerzemu Maternie za zaangażowanie w starania o uzyskanie dofinansowania dla tego projektu. 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl