Południowokoreańskie lotnictwo ćwiczy z ostrą amunicją

/ flickr.com

Siły powietrzne Korei Południowej poinformowały dziś o przeprowadzeniu manewrów z użyciem ostrej amunicji, w tym pocisków samosterujących. Jest to pokaz siły po niedawnej, szóstej już próbie nuklearnej Korei Północnej - napisała agencja informacyjna Kyodo.

Podczas wtorkowych manewrów u zachodnich wybrzeży Korei Południowej, myśliwiec F-15K wystrzelił pocisk Taurus, który przeleciał około 400 km i trafił w cel zainstalowany na jednej z wysp.

Ćwiczenia miały na celu zademonstrowanie militarnych zdolności reagowania na północnokoreańskie prowokacje - oświadczyły siły powietrze Korei Płd.

Jak podała południowokoreańska agencja Yonhap, zakupiony w Niemczech pocisk rakietowy Taurus o zasięgu ok. 500 km jest potencjalnie zdolny uderzyć precyzyjnie w cele w stolicy Korei Północnej, Pjongjangu, nawet jeśli zostanie wystrzelony ze środkowej części terytorium Korei Południowej.

Władze w Seulu szykują się do rozmieszczania około 170 rakiet typu Taurus w ramach planów modernizacji swojej obrony powietrznej i zdecydowały się sprowadzić jeszcze dodatkowo 90 takich pocisków w reakcji na rozbudowę północnokoreańskiego arsenału rakietowego - informuje agencja Yonhap.

Korea Południowa otrzymała z Niemiec pierwszą partię pocisków powietrze-ziemia typu Taurus w październiku 2016 roku.

 

Źródło: Centrum Prasowe PAP

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Antoni Macierewicz pozwie Onet.pl. Za sugerowanie, że szantażował Mateusza Morawieckiego!

/ Tomasz Hamrat/Gazeta Polska

Antoni Macierewicz zamierza pozwać portal Onet.pl - dowiedział się portal Niezalezna.pl. Onet, omawiając artykuł Wojciecha Czuchnowskiego w "Gazecie Wyborczej", jasno zasugerowała, że były szef MON próbował szantażować Mateusza Morawieckiego.

Pisaliśmy dziś o tekście red. Czuchnowskiego, według którego "odejście Antoniego Macierewicza poprzedziła próba gry aktami komunistycznych służb specjalnych, mająca obciążyć Mateusza Morawieckiego i jego ojca Kornela".

Czuchnowski napisał jednak swój artykuł sprytnie i ostrożnie, posługując się wyrażeniami bezosobowymi np. "rzucono kwity", "zrobiono".

Natomiast Onet.pl wprost zasugerował, że za rzekomą akcją mającą zdyskredytować Mateusza Morawieckiego stał Antoni Macierewicz.

Oto screenshot portalu:

Jeszcze dalej poszedł portal newsweek.pl, także kontrolowany przez niemieckie wydawnictwo Axel Springer. Zapewne i oni mogą spodziewać się pozwu:

Źródło: niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl