Turcja potwierdza zakup rakiet S-400 od Rosji

/ flickr.com

"Turcja podpisała z Rosją kontrakt na zakup systemów przeciwlotniczych i przeciwrakietowych S-400. Najważniejszy kontrakt, jaki kiedykolwiek został zawarty z Moskwą przez Ankarę" - poinformował prezydent Turcji Recep Tayyip Erdogan.

"Proces będzie kontynuowany przez transfer dla nas kredytu z Rosji. Zarówno pan (prezydent Rosji Władimir) Putin, jak i ja jesteśmy zdecydowani w tej kwestii" - powiedział turecki prezydent dziennikarzom, gdy w niedzielę wracał z Kazachstanu.

Pod koniec lipca br. turecki prezydent poinformował o podpisaniu z Rosją dokumentów w sprawie dostaw rosyjskich systemów rakietowych S-400. Erdogan nie uściślił wówczas, kiedy i jakie dokumenty podpisano, ale poinformował, że systemy "będą wspólnie produkowane".

Kreml odmówił wówczas skomentowania tej informacji. Ale szef rosyjskiego państwowego konglomeratu zbrojeniowego Rostiech Siergiej Czemiezow powiedział, że możliwy kontrakt nie przewiduje produkcji S-400 na terytorium Turcji.

Wcześniej w lipcu pojawiły się doniesienia prasowe, że Turcja może kupić systemy przeciwlotnicze i przeciwrakietowe S-400 za 2,5 mld dolarów.

Według źródeł rosyjskich S-400 jest w stanie niszczyć samoloty i pociski manewrujące na odległość do 400 kilometrów, a cele balistyczne o prędkości do 4,8 km/s - na dystansie do 60 kilometrów.

Pentagon wyrażał już wcześniej zaniepokojenie chęcią zakupu przez Ankarę rosyjskich systemów. Zdaniem USA Turcja, która jest członkiem NATO, powinna wytłumaczyć się ze swojego zamiaru zakupu rosyjskich systemów rakietowych.

Źródło: Centrum Prasowe PAP

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Antoni Macierewicz pozwie Onet.pl. Za sugerowanie, że szantażował Mateusza Morawieckiego!

/ Tomasz Hamrat/Gazeta Polska

Antoni Macierewicz zamierza pozwać portal Onet.pl - dowiedział się portal Niezalezna.pl. Onet, omawiając artykuł Wojciecha Czuchnowskiego w "Gazecie Wyborczej", jasno zasugerował, że były szef MON próbował szantażować Mateusza Morawieckiego.

Informowaliśmy dziś o tekście red. Czuchnowskiego, który napisał, że "odejście Antoniego Macierewicza poprzedziła próba gry aktami komunistycznych służb specjalnych, mająca obciążyć Mateusza Morawieckiego i jego ojca Kornela".

Czuchnowski napisał jednak swój artykuł sprytnie i ostrożnie, posługując się wyrażeniami bezosobowymi np. "rzucono kwity", "zrobiono".

Natomiast Onet.pl wprost zasugerował, że za rzekomą akcją mającą zdyskredytować Mateusza Morawieckiego stał Antoni Macierewicz.

Oto screenshot portalu:

Jeszcze dalej poszedł portal newsweek.pl, także kontrolowany przez niemieckie wydawnictwo Axel Springer. Zapewne i oni mogą spodziewać się pozwu:

Źródło: niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl