Istnieje już 6,5 mln aplikacji mobilnych

/ pixabay.com

redakcja

Kontakt z autorem

Na najpopularniejszych platformach łącznie oferowanych jest już przeszło 6,5 mln aplikacji mobilnych. Jak pokazują statystyki 70 proc. z nich zostanie ściągnięta mniej niż 5000 razy, zaś 60 proc. nigdy nie doczeka się jakiejkolwiek aktualizacji. Duża konkurencja na tym rynku wymaga nie tylko dopracowania aplikacji, lecz także niestandardowych działań, by dotrzeć do nowych użytkowników.

Jak podaje serwis Statista, w czerwcu 2017 roku liczba aplikacji dostępnych w sklepie Google Play Store przekroczyła 3 mln, w przypadku Apple App Store (dane z marca 2017) oferowanych jest ok. 2,2 mln mobilnych programów i gier, zaś w  Windows Store – 670 tys. i Amazon Appstore – 600 tys. Konkurencja na rynku mobilnych aplikacji jest wysoka, dlatego trudno jest osiągnąć komercyjny sukces. Statista podaje, że 92 proc. programów i gier oferowanych jest za darmo, a jedynie 8 proc. to produkty płatne już w chwili instalacji.

Nie ma jednej recepty na sukces, jest to złożony proces. Gra musi być dobra sama w sobie, zanim zostanie ona wyprodukowana, musi stać za nią zespół ludzi wykwalifikowanych z odpowiednimi umiejętnościami, które powodują, że gra jest lepsza i ma potencjał rozwoju 

– mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Łukasz Stępniak, Communication Manager w Cherrypick Games.

Decydując się na wprowadzenie aplikacji mobilnej na rynek za darmo, z możliwością późniejszych zakupów wewnątrz aplikacji, należy pamiętać, że większość użytkowników rzadko korzysta z zainstalowanych aplikacji. Według raportu Google „Mobile App Marketing Insights: How Consumers Really Find and Use Your Apps”, przeciętny użytkownik systemu Android dziennie korzysta tylko z 25 proc. aplikacji zainstalowanych na urządzeniu. Najczęściej uruchamianymi aplikacjami są aplikacje społecznościowe, komunikacyjne oraz gry mobilne.

Gry cieszą się dość sporą popularnością. Staramy się nie ryzykować, sprawdzamy na konkretnych grupach, czy gra spodoba się użytkownikom, czy chcą takiego produktu. Dopiero wtedy zaczynamy produkować. Sukces „Touchdown Hero” to akurat USA, futbol amerykański, czyli coś co jest blisko każdego gracza zaznajomionego z tym sportem, gracze automatycznie wiedzą, że taka gra mobilna jest im bliska, mogą czerpać z niej przyjemność – tłumaczy Łukasz Stępniak z Cherrypick Games.

Według raportu Google najczęstszym sposobem, dzięki któremu użytkownik dowiaduje się o nowej grze, jest rodzina, przyjaciele i koledzy. 52 proc. użytkowników w ten sposób uzyskuje informacje o nowościach na rynku gier. Sposobów na dotarcie do nowych użytkowników jest wiele, nie zawsze są to drogie kanały promocyjne, takie jak reklama telewizyjna. Jednym ze środków jest promocja nowej aplikacji wewnątrz już istniejącej aplikacji.

Nie stawiamy na marketing w stylu eventów czy reklamy jako takiej. My pozyskujemy graczy poprzez reklamę user acquisition, na różnych platformach gier poprzez wyświetlanie reklamy naszej gry w innych grach bądź poprzez platformy mediów społecznościowych jak Facebook, gdzie dzięki dokładnym narzędziom analitycznym jesteśmy w stanie pozyskać nowych graczy po niższych niż rynkowe kosztach – zdradza nam Communication Manager w Cherrypick Games.

Według danych Statista.com, w 2016 r. aplikacje na urządzenia mobilne z systemem Android zostały pobrane 82 mld razy, a każdy użytkownik smartfona z tym systemem zainstalował ich średnio 95. 

Źródło: newseria.pl, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...
Najnowsze
Makabryczna zbrodnia sprzed 15 lat. Czterech…

Makabryczna zbrodnia sprzed 15 lat. Czterech…

Nowelizacja budżetu na 2017 rok opublikowana…

Nowelizacja budżetu na 2017 rok opublikowana…

Zapadł wyrok ws. komercyjnego…

Zapadł wyrok ws. komercyjnego…

Kolejne nazwiska ofiar komunizmu poznamy już…

Kolejne nazwiska ofiar komunizmu poznamy już…

Napad na bank w Katowicach. Policja poszukuje…

Napad na bank w Katowicach. Policja poszukuje…

Były polityk PO dosadnie o wpisie Tuska. „Zarzucił PiS-owi strategię opozycji totalnej i rządów PO-PSL”

/ KPRM

– Zdenerwowały mnie dwie rzeczy. Pierwszą z nich jest bezpośredni zarzut do Prawa i Sprawiedliwości, który jest właściwie streszczeniem strategii opozycji totalnej i Platformy Obywatelskiej za poprzednich rządów PO-PSL. Patronem i programistą tejże strategii był oczywiście przewodniczący Rady Europejskiej Donald Tusk, czyli sam zainteresowany. Drugą rzeczą natomiast jest insynuacja i absurd – powiedział w Telewizji Republika eurodeputowany Jacek Saryusz-Wolski.

Mówiąc o drugiej rzeczy, która zdenerwowała go we wpisze Tuska wskazał, że "mowa o zarzucaniu Prawu i Sprawiedliwości współpracy i podobnej taktyki do kremlowskiej polityki Putina".

Tego typu polityczne oskarżenia nie wyszły od pierwszego lepszego polityka, tylko przewodniczącego RE. Cały świat więc pomyślał, że to prawda i jest się o co martwić, tym bardziej, jeśli jesteśmy świadkami debat na temat praworządności w Polsce -- ocenił.

Z kolei na antenie Polsat News podkreślił, że swoim wpisem przewodniczący Rady Europejskiej zaszkodził Polsce.

Donald Tusk to nie jest bloger, tylko to jest numer dwa w UE - w sensie hierarchii formalno-protokolarnej - i to jest czytane na całym świecie – powiedział europoseł.

W ocenie Saryusz-Wolskiego Tusk naruszył ducha artykułu 15. traktatu o UE.

Artykuł 15., ustęp 6. mówi o tym, że przewodniczący Rady nie może sprawować żadnych publicznych funkcji – wskazał eurodeputowany.

Źródło: telewizjarepublika.pl, PAP, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl