Faworyci już poza Pucharem Polski

/ Tomasz Hamrat/Gazeta Polska

redakcja

Kontakt z autorem

W środowych meczach 1/16 finału piłkarskiego Pucharu Polski odpadły druga, trzecia i czwarta drużyna poprzedniego sezonu ekstraklasy - Jagiellonia Białystok, Lech Poznań oraz Lechia Gdańsk. Awans wywalczyły m.in. pierwszoligowe Chojniczanka i Drutex Bytovia.

Druga w poprzednim sezonie Jagiellonia przegrała na wyjeździe z aktualnym liderem ekstraklasy Zagłębiem Lubin 1:2. Trzeci Lech, finalista poprzedniej edycji PP, uległ w Szczecinie Pogoni aż 0:3. Wiosną "Kolejorz" dwukrotnie wygrał z tym zespołem w półfinale Pucharu Polski (gdy rozgrywa się mecz i rewanż) - 3:0 i 1:0.

Lech w poprzednich trzech edycjach dochodził do finału i za każdym razem przegrywał (dwukrotnie z Legią Warszawa, a w sezonie 2016/17 z Arką Gdynia).

Do największej niespodzianki doszło w środę w Bytowie, gdzie gospodarze pokonali Lechię 1:0.

Ponadto tego dnia do 1/8 finału awansowały Górnik Zabrze, Sandecja Nowy Sącz (oba zespoły to beniaminkowie ekstraklasy), Cracovia oraz pierwszoligowa Chojniczanka Chojnice.

Najwięcej kłopotów miała Cracovia, która po rzutach karnych (4-1) wyeliminowała na wyjeździe pierwszoligowy GKS Tychy.

Dzień wcześniej awans wywalczyła m.in. Legia. Mistrz Polski wygrał na wyjeździe z drugoligową (3. poziom rozgrywek) Wisłą Puławy 4:1. W kolejnej rundzie podopieczni Jacka Magiery zmierzą się z trzecioligowym Ruchem Zdzieszowice, który pokonał u siebie spadkowicza z ekstraklasy Górnika Łęczna 2:1.

Dwa spotkania odbędą się w czwartek. Broniąca trofeum Arka Gdynia zmierzy się u siebie ze Śląskiem Wrocław, a pierwszoligowe Zagłębie Sosnowiec podejmie Koronę Kielce.

Mecze 1/8 finału zaplanowano na 19-21 września. Finał zostanie rozegrany tradycyjnie 2 maja na PGE Narodowym.

Źródło: PAP

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...
Najnowsze
Handlował Polakami zagranicą. Został…

Handlował Polakami zagranicą. Został…

5,5 roku więzienia dla pedofila

5,5 roku więzienia dla pedofila

Poczta Polska rozważa budowę floty…

Poczta Polska rozważa budowę floty…

Wstrząsająca książka dr. Piotra Łuczuka…

Wstrząsająca książka dr. Piotra Łuczuka…

Władze Białorusi sprzedają dawny pałac…

Władze Białorusi sprzedają dawny pałac…

IV Kongres Życia i Rodziny - 26 października 2017

IV Kongres Życia i Rodziny, który odbędzie się 26 października w Dobrym Miejscu w Warszawie, będzie poświęcony ideologii gender, seksualizacji dzieci i młodzieży oraz tzw. edukacji antydyskryminacyjnej. Wydarzenie jest organizowane przez Centrum Życia i Rodziny.

W obliczu bardzo niepokojących zmian kulturowych w obszarze wychowania i edukacji, tegoroczny IV Kongres Życia i Rodziny będzie poświęcony analizie istoty oraz sposobom przeciwstawiania się ideologii gender, seksualizacji dzieci i młodzieży oraz tzw. edukacji antydyskryminacyjnej. Spotkanie odbędzie się pod hasłem „Rewolucja kulturowa dzisiaj: społeczeństwo, szkoła, rodzina”.

W czasie Kongresu głos zabiorą wybitni specjaliści – m.in. Magdalena Trojanowska, Bogna Białecka czy prof. Aleksander Stępkowski, którzy wprowadzą nas w mechanizmy działania deprawatorów, marksistowskie podłoża ideologii gender oraz wskażą kierunki przeciwdziałania zagrożeniom związanym z tymi ruchami.

Do udziału w Kongresie są zaproszeni rodzice, samorządowcy, nauczyciele, wychowawcy, działacze społeczni oraz osoby duchowne, a więc osoby mające bezpośredni wpływ na kształt edukacji i kierunki wychowywania młodego pokolenia Polaków.

Kongres organizuje Centrum Życia i Rodziny – Fundacja podejmująca działania na rzecz życia i rodziny w Polsce. Do jej sukcesów można zaliczyć między innymi akcję „Stop dyktaturze mniejszości”, pod którą podpisało się prawie 140 tysięcy osób.

Udział w Kongresie jest bezpłatny. Należy jedynie pokryć koszty obiadu. Zapisy odbywają się mailową pod adresem:

rejestracja@kongreszyciairodziny.org, telefonicznie pod telefonem:

12 38 53 999 oraz przez stronę internetową: www.kongreszyciairodziny.pl

Udostępnij

Wczytuję komentarze...

Polacy piją więcej soków

/ pixabay.com

W Polsce wzrosło spożycie soków, przyczyniła się do tego trzyletnia kampania promocyjna - poinformowała Krajowa Unia Producentów Soków. Dodano, że statystyczny Polak wypija ok. 14 litrów soków rocznie, a jeszcze trzy lata temu było to 11,3 l.

Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) podsumowała trzyletnią kampanię "Soki i musy – witaminy w SMART formie”, która uświadamiała Polakom, że warzywa, owoce, 100-proc. soki i musy owocowo–warzywne są istotnym elementem zbilansowanej diety dzieci i dorosłych.

- Nasza kampania miała informować i inspirować społeczeństwo oraz podpowiadać "sprytne sposoby" na włączenie warzyw i owoców do codziennego jadłospisu, np. w postaci szklanki soku. Zależy nam na tym, aby oprócz budowania świadomości, wśród konsumentów pojawiły się też realne nawyki sięgania po warzywa, owoce, sok lub mus każdego dnia - powiedziała sekretarz generalna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków Barbara Groele.

Choć pijemy coraz więcej soków i spożywamy musów, to jednak stale zbyt mało - stwierdziła specjalistka ds. żywienia i ekspertka kampanii Zuzanna Antecka. Przeciętne spożycie na poziomie 14 l rocznie oznacza, że dziennie wypijamy ok. 38 mililitrów, w porównaniu do zalecanej porcji dziennego spożycia - jednej szklanki - to nadal niewiele. Spożycie soków jednak w Polsce wrasta w przeciwieństwie do innych krajów Europy, gdzie ilość wypijanych soków spada.

W tegorocznym badaniu przeprowadzonym na potrzeby tej kampanii, ok. 24 proc. osób zadeklarowało spożycie soków kilka razy dziennie, ponad 33 proc. - codziennie, a ok. 26 proc. - kilka razy w tygodniu. Soki owocowe najchętniej piją dzieci i kobiety. Polacy najczęściej spożywają je między posiłkami.

Według KUPS kampania znacznie zwiększyła świadomość Polaków, że soki są naturalnym produktem bez dodatku cukru i konserwantów, a także potrzebę włączenia ich na stałe do zrównoważonej diety, zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia.

Rośnie także popularność musów. Musy to produkty uzyskane głównie z przecierów owocowych lub owocowo-marchwiowych. Po raz pierwszy na polski rynek trafiły w 2013 r. Obecnie spożywanie musów deklaruje 60 proc. badanych, co stanowi wzrost o ok. 7 proc. w porównaniu do wyników sprzed trzech lat. Najbardziej lubią je dzieci.

Kampania "Soki i musy – witaminy w SMART formie” była finansowana z unijnego oraz krajowego budżetu, a także ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, stanowiących wkład własny KUPS. Objęła ona pięć rynków: polski, czeski, litewski, rumuński i słowacki. Koszt kampanii wyniósł ok. 5 mln euro.

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl