niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
28 lipca 2017

Polskie linie LOT liderem w regionie

Dodano: 11.07.2017 [07:51]
Polskie linie LOT liderem w regionie - niezalezna.pl
foto: Filip Błażejowski/Gazeta Polska
Polskie Linie Lotnicze LOT, którym za rządów PO-PSL groziło bankructwo, dzisiaj znajdują się wśród najdynamiczniej rozwijających się przewoźników w Europie. Jak zapowiada wicepremier Mateusz Morawiecki, PLL LOT ma wziąć udział w konsolidacji rynku lotniczego w Europie Środkowo-Wschodniej.

LOT jest niekwestionowanym liderem w naszym regionie. Za rządów PO-PSL przynosił straty i planowano jego sprzedaż lub likwidację. Teraz ma zyski i realizuje swoją strategię rozwoju. Najwyższy czas, żeby Polska zaczęła wykorzystywać swoje szanse rozwojowe i potencjał gospodarczy tkwiący w sile polskich firm – powiedział w wywiadzie dla Polskiej Agencji Prasowej wicepremier Morawiecki. Podkreślił, że wyniki LOT są bardzo dobre. W 2016 r. przewoźnik zarobił ponad 300 mln zł netto. Na swojej działalności podstawowej, czyli przewozie pasażerów, uzyskał 184 mln zł.

W 2015 r. narodowy przewoźnik miał ponad 327 mln zł straty i, jak twierdził były premier Donald Tusk, nie można go było uratować. Poprzedni rząd dwa–trzy lata temu skazał firmę na „wymarcie”. Teraz LOT rozwija skrzydła i może stać się ważnym operatorem dla wielu krajów Europy Środkowej. Tak się już stało w wypadku Węgier, które utraciły swojego narodowego przewoźnika. LOT – wykorzystując tę wolną przestrzeń – uruchomił nowe połączenie z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. Ostatni raz Węgry miały bezpośrednie połączenie z USA w 2011 r. – Między Budapesztem a Nowym Jorkiem i Chicago podróżuje rocznie ponad 165 tys. osób. Dziś przesiadają się głównie we Frankfurcie, Paryżu, Amsterdamie czy Londynie, co znacznie wydłuża ich podróż – powiedział Morawiecki podczas inauguracji lotu do USA. 

Więcej w dzisiejszej "Gazecie Polskiej Codziennie".
Opinie użytkowników
Regulamin Forum:
Na forum niezalezna.pl publikujemy opinie użytkowników naszego portalu. Wszystkie posty podlegają moderacji. Bezwzględnie usuwane będą wpisy zawierające groźby karalne i wszelkie prowokacje godzące w Niezależną. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną do 1500 znaków długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link. Wszelkie zastrzeżenia natury regulaminowej prosimy zgłaszać na: pocztę strażnika forum

Wiele lat latałam Lufthansą, w rekordowym roku nawet 90 000 mil. Potem parę razy zostałam na lodzie z powodu częstych strajków. Były też overbookingi, więc teraz w stronę Lufthansy nawet nie patrzę.

do tych wszystkich mondrali ktorzy smieja sie z Morawieckiego w sprawie LOT. Puknij sie w lepetyne jeden z drugim ; dlaczego LOT nie moze byc taki sam jak Lufthansa? Dlaczego? Czyzby jeszcze zostaly jakies nieznane umowy (z czasow rzadow mafijnych) ktore nie pozwalaja sie LOTowi sie rozwijac? Lufthansa praktycznie przejela wszystkie przeloty przez atlantyk i nikt mi nie powie ze lufthansie sie oplaca a LOTowiu ie . Najwyzej Lufthansie pomaga panstwo (po kryjomu) zeby wykosic innych przewoznikow albo ci inni przewoznicy byli zbyt chytrzy , musieli sie dzielic z mafia aby lifthansa mogla ich przejac.

Oczywiście otrzymanie pomocy publicznej w roku 2014 w wysokości 600mln nie pomogło w restrukturyzacji. Spodziewam się fali hejtu ale może trochę więcej staranności i obiektywizmu bo w słodzeniu władzy portal troszeczkę przesadza.

Ta banda z PO z Tuskiem na czele często rozwalała polskie firmy metodą na 'Nieuzasadnioną pomoc publiczną'. W ten sposób załatwiono stocznie, tak samo miało być z LOTem. Daje się pieniądze, firma robi inwestycje, zaczyna się coś poprawiać a tu w tym momencie wkracza Unia i każe pieniądze zwrócić, gdyż pomoc narusza zasady konkurencji. Rząd nie robi nic nie broni firmy, pieniędzy do zwrotu już nie ma, bo zostały zainwestowane - więc ogłasza się upadłość i podział przez syndyka majątku firmy. O tym, ze tez mechanizm miał zadziałać również w przypadku LOTu wspomniał właściciel Ambergold.
Na likwidacji stoczni ewidentnie wygrywali Niemcy, na likwidacji LOTu też mieli potężnie zyskać, przystąpili do rozbudowy lotniska w Berlinie Polski. Upadający LOT miał być odkupiony przez Lufthansę od firmy słupa OLT powstałej ze skradzionych pieniędzy przez Ambergold.
Pamiętajmy, że Unia to narzędzie Niemiec. Niemcy coś wymyślają a za chwilę jest to prezentowane przez Brukselę. Niemcy działały przez Tuska i Brukselę jednocześnie. Jak się skojarzy pewne fakty, pozornie nie związane ze sobą to widać wszystko jak na dłoni.

cierpisz na coś?
cierpliwości
szkoda klawy hejt

LOT musi madrze walczyc z konkurecja, narazie przeloty lufthansy z USA do Europy sa zawsze troche tansze.

Ceny są podobne, raz tu mniej, raz tam. O ile dotychczas korzystałem naprzemiennie z usług LOT i LH, to teraz widzę, że LOT jest dobrze zarządzany i pieniądze nie idą w błoto, więc będę korzystać tylko z naszego przewoźnika, choćby był trochę droższy. Aby tylko nie przeginali z cenami.

Ten Morawiecki to lubi opowiadać dowcipasy, podobnie do Kowalski&Chojecki, którzy jako "znawcy świata" opowiadają, ze Europa Zachodnia sie wzbogaciła nie przez biurokracje tylko "przez swobodę gospodarowania" przedsiebiorcow.
Po prostu oni jeszcze nie wiedzą jaka była i jaka jest biurokracja w RFN.

Choćby tylko ta sprawa powinna skończyć się dla ryżego volksdojcza trybunałem stanu, a ta gnida jeszcze ma czelność występować przeciwko Polakom i Polsce.

50 milionow latajacych Polakow az sie prosi o zarabianie pienieddzy w narodowych liniach lotniczych,

technologie, miejsca pracy dla inzynierow, wynalazkow,

bardzo wazne jest zarzymac wyszkolony talent w kraju,
nieszczesciem dla np. indi, chin, grecji, polski itp jest ...ze traca talet, ktory wynalazki robi dla innych

Tez myślę, ze firmy powinny być państwowe, bo nie bankrutują, co jest moim plagiatem tego wieśniaka z PSL Pawlaczyny, co to kupił na 30 lat po 545 $ gaz od kacapow.
A ten gas to głownie śluzy do produkcji nawozów sztucznych azotowych. Z obfitości serca usta mówią.

Polska miała stać się tanim obszarem produkcyjnym dla Niemiec, a PO miało we współpracy z Niemcami zlikwidować przemysł polski. Tak padły kopalnie, huty i stocznie. Lot miał być przejęty przez Lufthansę, wystarczy przypomnieć przemówienie Tuska na temat Lot-u.

Te połączenia zostaną uruchomione dopiero w maju 2018 r., a wy już piszecie, co "powiedział Morawiecki podczas inauguracji lotu do USA". Proszę czytać wiadomości agencyjne ZE ZROZUMIENIEM.

Normalny cud. Wystarczyło że PO przestało rządzić i firmy stają się nagle rentowne! A ile takich firm zostało doprowadzonych przez te 25 lat do upadku przez rządy złodziei? I co się dziwić że ich popierają Niemcy? Przecież dzięki nim staliśmy się niemiecką półkoloną! Nie dzięki temu że firmy niemieckie były lepsze, ale przez to że rządzili nami złodzieje i szabrownicy!

Zgadza się. I to ich tak boli. Dlatego teraz tak potrzebują u-Bolków.

No i proszę efekty rządów Polaków zaraz widać,gdyby nie dopuszczono do koryt w 1992r POkomunistycznej Bandy i nie obalono rządu Olszewskiego na nocnej zmianie to tak jak teraz LOT wyglądała by cała Polska,Polskie zakłady pracy,kopalnie czy stocznie!

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl