niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
22 czerwca 2017

Morawiecki przedstawił kompromis ws. Ubera

Dodano: 14.06.2017 [12:05]
Morawiecki przedstawił kompromis ws. Ubera - niezalezna.pl
foto: j_nnesk_sser/pixabay.com/CC0 Public Domain
Wicepremier Mateusz Morawiecki na briefingu prasowym przedstawił swoje sugestie na temat możliwości wypracowania kompromisowego rozwiązania w sprawie Ubera.

Propozycja zakłada wypracowanie kompromisu pomiędzy Uberem a przemysłem taksówkarskim. Wicepremier Morawiecki sugerował nawet możliwość zmian w wymogach dotyczących kierowców taksówek, jak i kierowców Ubera.

- Jesteśmy w dialogu i zobaczymy, jakie będą ostateczne uzgodnienia. Ale jeśli dzisiaj przemysł czy branżowa taksówkarska jest na tym poziomie, mówiąc obrazowo, a branża współdzielenia kilka pięter niżej jeśli chodzi o wymogi, to myślę, że trzeba może obniżyć wymogi w niektórych obszarach przemysłu taksówkarskiego i zwiększyć wymogi w przemyśle współdzielenia. Taksówkarz płaci podatki w Polsce, a bardzo często firma zarejestrowana na prawie holenderskim, jeśli dobrze pamiętam, nie płaci podatków, więc chciałbym, żeby te międzynarodowe modele biznesowe jednocześnie w taki sposób były ułożone, żeby można było finansować polskie szpitale, przedszkola i polskie drogi

– mówił Mateusz Morawiecki.

Autor: Źródło: ,
Opinie użytkowników
Regulamin Forum:
Na forum niezalezna.pl publikujemy opinie użytkowników naszego portalu. Wszystkie posty podlegają moderacji. Bezwzględnie usuwane będą wpisy zawierające groźby karalne i wszelkie prowokacje godzące w Niezależną. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną do 1500 znaków długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link. Wszelkie zastrzeżenia natury regulaminowej prosimy zgłaszać na: pocztę strażnika forum

Kompromis można osiągną jeżeli zostały by znormalizowane przepisy, albo UBER powinien mieć wbijane w dowód rejestracyjny samochodu adnotacje że jest samochodem specjalnym jak TAXI lub samochody TAXI nie powinny mieć wbijanej takiej adnotacji. Dlaczego?
Znormalizowało by to rynek flot samochodowych - UBER obecnie ma większe możliwości zdobycia samochodu na atrakcyjnych warunkach - otrzymać leasing lub wynajem długo terminowy. TAXI może jedynie otrzymać kredyt - z leasingami jest to poważny problem; właśnie ten fakt ma ogromne znaczenie - ponieważ banki nie chcą się zgadzać na leasingi dla TAXI. Jeżeli zostało by takie coś wymuszone to jakość usług będzie na podobnych warunkach i wtedy niech klient zdecyduje z kim chce jeździć i jakie są faktyczne opłaty. Nie zapominajmy, że UBER ma mnożnik od popytu oraz nalicza cały czas opłatę za czas. Czekam na Wasze opinie :))

Wywalic zgnilizne puki czas UMBER Morawiecki jak zwykle swoje tylko ze za rok czy 2 nikt nie bedzie mogl jezdzic taxi tylko umber.Morawiecki Morawiecki ty przepiepszysz nam
Polske banderowcy Umber tania sila robocza zobacz co sie stalo z Angolami Niemcami Francuzami i Szwecja.Nas nie musisz przyzwyczajac do wprowadzenia obcych

Panie Morawiecki jeśli ulegniecie Unii i sprowadzicie do Polski muslimów i będziecie im płacić socjale po 1000 EURO i jednocześnie nie podniesiecie płacy minimalnej Polakom powyżej tego socjalu to gwarantuje panu, że w Polsce będzie rewolucja taka, że wam kapcie pospadają.

Ten facet bredzi - w jakim dialogu on jest z nielegalnie działającymi przewoźnikami? Normalnie ręce opadają. panie Morawiecki - czy ktoś z tej 'technologicznej' firmy, namawiającej do nielegalnego przewozu osób rozmawiał z panem w cztery oczy? Co to ma znaczyć - dialog? Czy z innymi oszustami też pan jest w dialogu?

Czy to nie był pomysł Ireneusza Rasia z PO by jeździły Ubery??? w ramach przypodobania UE?
Co się Polskie dało zajeździć to już tego nie ma: kto płacze za młodymi Polakami, których małe firmy upadły pod rządami PO/PSL i opuścili Polskę.
W Czechach większość produktów jest: Made in Czech Republik a w Polsce?????

wiedzialam ze tak bedzie , u nas tez sobie z tym nie poradzili, ja uzywam Ubera (bo unas normalne taksowki sa zasyfione , gdyby wszedl do nich PRLowski Sanepid to natychmiast zabronilby ich uzywac). Moze Morawiecki sobie poradzi choc czesciowo. Obserwujwe z zaciekawieniem.

Konsultacje i szukanie kompromisu ... Jak na razie wystarczyłoby egzekwowanie obowiązującego prawa.
Czy w przyszłości, kiedy będzie np nowelizowany kodeks karny, Pan Wicepremier zaprosi do konsultacji złodziei i włamywaczy i też będzie szukał kompromisu ...?
Konkurencja jest wtedy, kiedy wszyscy mają takie same prawa i obowiązki. Jeśli jedna strona jest obłożona tuzinem oplat i wymogów a druga nie, to to nie jest żadna konkurencja tylko zwykłe oszukiwanie klienta i Panstwa .

Porównanie nie trafione. Taksówkarze oprócz obowiązków posiadają również szereg przywilejów. Po pierwsze, mają zagwarantowany minimalny przychód, który jest regulowany przez samorząd. Po drugie, taksówkarze są traktowani jako transport publiczny i mogą oferować swoje usługi w strefach wyłączonych z regularnego ruchu drogowego, które obejmują głównie ścisłe centra miast, jak również korzystać z coraz liczniejszych buspasów, dzięki czemu są najszybszym dostępnym środkiem transportu. Kolejną przewagą jest dostępność usług taxi – w miastach są dedykowane dla nich miejsca postojowe, a także całe wydzielone strefy w bezpośrednim sąsiedztwie dworców kolejowych i na lotniskach. Do tego dochodzi monopol na używanie oznaczeń Taxi, barw miejskich, dzięki czemu są bardziej wiarygodni niż „nieoznakowana” konkurencja – to ważne w szczególności dla przyjezdnych, którzy cenią bezpieczeństwo i znajomość topografii miasta. Należy też pamiętać, że taxi to nie tylko obsługa klientów indywidualnych, korzystających z usług nieregularnie. To również obsługa klientów korporacyjnych, którzy zapewniają stałe i wysokie przychody. Tutaj konkurencji z Uberem nie ma wcale.

Co Ty bredzisz? Jaki minimalny przychód? To jest jedynie podstawa do innych obliczeń, a nie gwarancja przychodu. Nie ma minimalnego przychodu, bo kto go zapewni?
Jaki monopol? To jest transport podlegający pod prezydenta miasta i licencja jest na konkretne miasto, więc siłą rzeczy musi być herb miasta (jak masz inny pomysł to proszę). Nie może taksówkarz z Warszawy świadczyć usług w Gdańsku.
Usługi korporacyjne - z tym różnie bywa, wcale nie są stałe i tym bardziej wysokie.
Lotnisko - to idź i zobacz - lotniska próbują swoje sieci organizować. Przejedź się taką taksówką, to zobaczysz ile kosztuje. Normalne taksówki nie mają już tam postojów (nie w każdym mieście).
Jsk nie masz o tym pojęcia to się nie odzywaj.

Mój błąd polega na tym, że nie zaznaczyłem cytaty i nie podpisałem autora, nie sądziłem, że to będzie potrzebne, przecież liczy się meritum wypowiedzi, ale widać nie, znajdzie ktoś kto będzie ją podważał bo tak. Więc tak, cytat zaczyna się od "po pierwsze" i kończy na oststniej kropce, a autorem tych słów jest - Marcel Klinowski - Prezes Fundacji Projektów Obywatelskich / sekretarz zarządu i szef zespołu ds. transportu Stowarzyszenia "Republikanie". Wydaj mi się, że człowiek ogrania temat na poziomie całego kraju lepiej niż ty. Hipotetycznie załóżmy, że taksówkarzom nie jest tak łatwo, i jest jak piszesz, to czemu nie przejdą do Ubera lub nie zmienią pracy na inną?

Twój błąd polega na tym, że powołujesz się na niewiarygodne źródło, które nadinterpretując fakty tworzy fałszywą rzeczywistość. Primo! NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK GWARANTOWANY DOCHÓD TAKSÓWKARZA. To nie etat z gwarantowaną stawką, ustawowym urlopem czy innymi przywilejami pracowniczymi. To w czystej postaci behawioryzm - tyle ile wyjeździsz, tyle masz na koszty i zarobek. Secundo! Bezsprzeczne przywileje to możliwość jazdy po buspasie czy wjazd w niektóre strefy zamknięte dla ruchu (ale tych jest bardzo mało). Postoje taxi to żaden rarytas w dobie, gdy 99,9% przejazdów odbywa się na zamówienie taksówki przez aplikację lub przez telefon. Tertio! Niestety, obsługa firm przestała być domeną taksówek o czym Marcel Klinowski -
szef "zespołu ekspertów" powinien wiedzieć.

Czemu taksówkarze nie przejdą do ubera? Z tego samego powodu, dla którego kasjer z Biedronki nie zostanie kieszonkowcem - to wbrew prawu ...

Facetowi się po prostu pozajączkowało. Są zwięzłe i jasne przepisy dotyczące zarobkowego transportu. Ustawa o transporcie i rozporządzenia. Pod tę ustawę podlega "przemysł taksówkarski", jak to pisze pan redaktor gimbaza. Każdy zarobkowy nielicencjonowany przewóz jest nielegalny - proste jak budowa cepa. On che zmieniać ustawę, czy co innego ma na myśli?

Fakt - uberowcy podatki powinni płacić. Ale powoływanie się taksówkarzy na konieczność posiadania licencji to brednie - to tak jakby wymagać, żeby każdy wykonujący jakąś pracę wykazywał się papierami, a nie umiejętnościami. W końcu mogą sami przerzucić się do Ubera jako kierowcy. Śmieszne też jest na powoływanie się na bezpieczeństwo - kierowanie pojazdem wymaga tylko prawa jazdy, a nie licencji pilota odrzutowca. Tę umiejętność ludzie już posiedli. A skoro tak im zależy na bezpieczeństwie - czy wszyscy taksiarze serwisują się w ASO czy u pana Mietka w garażu? Toż to bardzo niebezpieczne...

Kolego, bredzisz jak ten co powyżej z tym gwarantowanym przychodem. To akurat profesja, w której masz z góry narzucone stawki - możesz tylko schodzić z nimi w dół, to po pierwsze.

Przestań z tym przerzucaniem się do ubera, to nielegalna działalność, w zakresie drogowego transportu osób. Aby wozić ludzi musisz spełniać odpowiednie warunki. otóż pierwszy z nich to dobra reputacja - z pewnymi wyrokami nie powozisz legalnie ludzi, towarów - czegokolwiek.

Bezpieczeństwo powiadasz - zapytaj kierowcy ubera, czy ma padania psychotechniczne, zapytaj również o badania u lekarza uprawnionego do badan kierowców. Rozumiem, że ty idziesz do szamana się leczyć, a nie do tego lekarza z uprawnieniami? Ciekawe co zrobisz, jak przyjedzie po ciebie bandyta z denkami po winie w okularach i zrypie ci dupsko, że aż mu miło będzie - gdzie złożysz skargę - do ubera?
Hahahahaha....

Licencje na transport to nie jest wymysł taksówkarzy - oni muszą ją mieć, kiedy chcą legalnie pracować - czytaj - zarobkowo wozić ludzi, poza tym zapłacili za nią, za badania,za egzamin, za odpowiedni kurs.

Zapłacili również za kasę fiskalną i za taksometr. Ileż razy można takim matołom jak ty wyjaśniać takie proste tematy?

Lepiej zajrzyj za drzwi gabinetu swojego szefa, być może stoi za nimi nielegalny imigrant, który taniej zrobi to samo co ty. Polecisz w siną dal bardzo szybko, nie będzie cię stać nawet tego pseudo taniego ubera.

Lutek z całym szacunkiem bredzisz , koszt licencji to około 600 zł całościowo , badania z psychotechniką 350 zł , taksometr i kasę możesz dostać od firmy z którą będziesz współpracował więc nie opowiadaj bzdur o koszcie , chyba że stać cię na zakup wówczas około 1500 zł . NIe poruszyłeś za to innych istotnych kwestii , np utrata wartości pojazdu z wbitym w dowód wpisem taxi , nie poruszyłeś kwestii ubezpieczenia pojazdu i pasażerów . to też koszt . Bronisz tej śmiesznej licencji z durnymi pytaniami jak Rejtan ( daleko ci do niego ) w dobie GPS z traffic powiedzenie że taksówkarz znający na wylot miasto dowiezie cię szybciej można między bajki włożyć bo nikt nie jest jasnowidzem i trasa która była szybka wczoraj dziś nie jest najszybsza . Nawigacja ci to powie jeśli jest online. Oczywiście niekaralność to podstawa i tu nie ma co dyskutować . Rozumiem że bronoisz swoich zarobków na poziomie 5000-6000 zł netto miesięcznie ale spokojnie to dużo i wystarcza do życia.

Nie da się pisać na jednym nicku, tylko trzeba go co chwilę zmieniać? Zakładam, że jesteś taksówkarzem, bo retoryka zupełnie jak u taksówkarza. Naturalne, że człowiek w pracy nie lubi konkurencji, a jednocześnie chętnie korzysta z wyborów w innych dziedzinach, np. kupując pralkę idąc do fryzjera czy wysyłając list, (dobrze, że listonosze nie protestują przeciwko e-mailowi). Zauważ, że istnieje bla bla car, ale PKS czy inny przewoźnicy nie protestują. Ale taksówkarz konkurencja jakoś wyjątkowo przeszkadza. Ponadto skoro klient chce jechać "nielegalnym" Uberem, a nie taksówką, to nie zmusisz człowieka do tego by wybrał taksówką, ale może go do tego zachęci, przez zaproponowanie lepszej jakości usług. Zresztą nie zapominajmy, że taksówkarze mają liczne przywileje, które wymieniłem w innym komentarzy. Choćby nawet oznaczanie, które ci przeszkadzają i miejsca na dworcach. Dwa razy czasami raz w roku jestem w Łodzi i z dworca zawszę brałem taksówkę, po pierwsze, bo jest oznakowana, po drugie bo jest blisko, na Ubera musiał by czekać.

Sprawdź sobie najpierw jakie wymagania mus spełnić "Uberowiec".

Niestety w państwie opiekuńczym urzędnik/sędzia/polityk tak właśnie troszczy się o konsumenta, że dla jego dobra podejmuje za niego decyzję.
Po prostu wie lepiej.
Gdyby rzeczywiście UBER był dla konsumenta niekorzystny, to w ogóle nie byłoby tematu, bo nikt by z niego nie korzystał.
Tak waśnie państwa demokratyczne realizują wolność obywateli - pozbawiają prawa wyboru (oczywiście dla dobra obywatela), jednocześnie idąc na rękę dobrze zorganizowanym grupom interesów (tu: taksiarzom)
ps
żeby nie było każda władza nie tylko złodziejska zdradziecka PEŁO ale też bogobojni socjaliści-etatyści z PIS

Jeśli p.Morawiecki i rząd nie wyrówna szans z taxi to proponuję od jutra wszystkim rolnikom, wytworcom sprzedawać towary bezpośrednio pod marketami, galeriami,biedronkami,Aldi itp.sklepami.Zobaczymy czy ci co tak krzyczą że uber to czysta konkurencja będą zadowoleni jak ich sklepy będą świeciły pustkami.

Uważam, że rolnik śmiało powinien móc założyć własny sklep i sprzedawać swoje towary bezpośrednio.

Może w krajach trzeciego świata ale nie w Unii.

Konkurencja by sie przydala i wybor u przewoznikow. Jesli PO lupila kierowcow na paliwie akcyzami to dlaczego po Dobrej Zmianie te podatki sa utrzymane by dalej lupic kierowcow? Trump nie lupi tak kierowcow jak robila to PO

Takie cos lubie: sa trzy strony a sytuacja jak pisanie na wodzie rzeki i porozumienia moga byc tworzone caly czas - inaczej wspolna izba handlowa?

Uber kupil pracownikow firmy posiadajacej urzadzenia sterowania autonomicznym autem nalezacej do googla.
Rzad jest wiec zamurowany - ma nozki w betonie.

UBER to jakaś bezczelna bandycka firma. Nie wiem czy Pan Wicepremier Morawiecki wie, że UBER reklamuje się przez BANKOMATY. Wczoraj wypłacałam z bankomatu EURONET pieniądze i otrzymałam je wraz z bonem UBERA na bezpłatny przejazd ich taksówką za 50 zł.
To kpina z P. Wicepremiera Morawieckiego.

twoj wybor i twoja wola co wybierzesz w kapitalizmie powinna byc zdrowa konkurencja a narazie to bandycko taksowkarze tamowali ruch by ludzie mieli opozniania w pracy bo chca jak w stanie wojennym jeden program TV

Szanowna księżniczko - zdrowa konkurencja owszem. uber to nie jest zdrowa konkurencja, to konkurencja działająca w szarej strefie.

Co do protestu taksówkarzy - każdy rozsądny taksówkarz miał doskonałą świadomość tego, ze ten protest nie przysporzy im przyjaciół, ale niestety wszystkie inne metody zawiodły. Nasi kochani politycy, zwłaszcza ci którzy rządzą reagują dopiero wtedy, kiedy nadepnie się im mocno na ogon. Taka prawda księżniczko...

No właśnie tak powinno być jak w krajach cywilizowanych. Jedna taryfa w danym miescie i skończą się kombinacje. Nie wiem co ksiezniczko robisz ale np.otwórz sklep warzywniczy a ja pod twoim sklepem będę sprzedawał te same warzywa o 50 procent taniej nie płacąc podatków,za lokal,prąd itp.obciążenia. Wtedy też ci powiem że mogę wybierać a nie kupować niby u złodzieja co chce drozej .

Jedna taryfa w danym mieście mówisz. Chyba byś nie chciał doświadczyć takiej sytuacji.
Nie odpowiadają Ci nasze usługi? Jeździj z konkurencją. Ooooo jesteśmy jedynym przewoźnikiem w tym mieści, trudno musisz nas polubić;)

Do Ksiezniczka za dyche=Nie ma zadnej konkurencji Uber ma zanizone ceny,normalne takowkarze nie maja nic.

Mój wybór - ZDROWA KONKURENCJA - nie CHORA - manipulowana z zewnątrz kraju.

Osobiście - chwalę sobie własny samochód.

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl