niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
26 lipca 2017

Podróż koleją przyszłości z Warszawy do Wrocławia trwałaby 37 minut!

Dodano: 13.06.2017 [07:49]
Podróż koleją przyszłości z Warszawy do Wrocławia trwałaby 37 minut! - niezalezna.pl
foto: mat. pras.
Polska awansowała do grona dziewięciu krajów, w których mógłby powstać nowoczesny środek transportu, jakim jest Hyperloop. Specjalny tor dla kolei przyszłości miałby połączyć Warszawę i Wrocław, a podróż na tej trasie trwałaby zaledwie 37 min.

Konkurs „Global Challenge” na projekt trasy, którą miałby pojechać pierwszy w Europie superszybki pociąg, zorganizowała firma Hyperloop One. Realizuje ona ideę Elona Muska, dyrektora m.in. Tesli i SpaceX, skonstruowania nowoczesnego środka transportu przeznaczonego do przemieszczania się na niewielkie odległości. Ma on wykorzystywać podciśnienie, dzięki któremu za pomocą kapsuł w specjalnych tunelach można się poruszać z prędkością nawet 1200 km/h.

Wśród tras zakwalifikowanych do finałowej dziewiątki znalazła się polska propozycja. Chodzi o połączenie Warszawy i Wrocławia. Długość trasy wynosi 415 km. Projekt przewiduje stacje przesiadkowe w Skierniewicach, Łodzi, Sieradzu i Oleśnicy. Gdyby Hyper­loop udało się zrealizować na zaproponowanej przez nas trasie, to podróż z Warszawy do Wrocławia zajęłaby zaledwie 37 min, a ze stolicy do Łodzi jechalibyśmy jedynie 6 min. Do tego jednak jeszcze daleko. Na razie polski projekt – podobnie jak osiem innych – spełnił wszystkie kryteria inżynieryjne związane z budową tras dla pociągu przyszłości.

Polska ma silną konkurencję. Do finałowej fazy konkursu zakwalifikowano aż trzy trasy w Wielkiej Brytanii (Cardiff–Glasgow, Glasgow–Liverpool, Edynburg–Londyn), po jednej trasie w Holandii i Niemczech (trasy objazdowe) oraz trzy trasy międzynarodowe – łącząca estoński Tallin z fińskimi Helsinkami, hiszpańską stolicę Madryt z marokańskim Tangerem oraz tunel między Bastią na francuskiej wyspie Korsyka a Cagliari na włoskiej Sardynii. Najdłuższą trasę Hyperloop zaplanowano w Niemczech. Pętla ma objąć Berlin, Hamburg, Kolonię, Frankfurt, Stuttgart, Monachium, Norymbergę i Lipsk. Jej długość to 1991 km, a planowany czas przejazdu całej trasy to 142 min. 

Więcej w dzisiejszej "Gazecie Polskiej Codziennie".
Opinie użytkowników
Regulamin Forum:
Na forum niezalezna.pl publikujemy opinie użytkowników naszego portalu. Wszystkie posty podlegają moderacji. Bezwzględnie usuwane będą wpisy zawierające groźby karalne i wszelkie prowokacje godzące w Niezależną. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną do 1500 znaków długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link. Wszelkie zastrzeżenia natury regulaminowej prosimy zgłaszać na: pocztę strażnika forum

II. cd...
Nie mam gotowej historyjki, więc czytajcie, oceniajcie i może ktoś skomentuje:
https://en.wikipedia.org/wiki/...
https://en.wikipedia.org/wiki/...
https://en.wikipedia.org/wiki/...
https://en.wikipedia.org/wiki/...
https://en.wikipedia.org/wiki/Revolutionary_Tendency_(SWP)
https://en.wikipedia.org/wiki/...
https://en.wikipedia.org/wiki/...
https://larouchepac.com/new-ec...

Jeszcze od siebie dodam, że ciekawie wygląda w wykonaniu LaRouche-ów ten miks polityki, ekonomii i promowania muzyki, a nawet postulat zmiany standardowego stroju instrumentów na tzw "strój naukowy":
https://en.wikipedia.org/wiki/...
Hiper-eklektyzm! LaRouche ma niezłą megalomanię i chyba chce zostać nowym, oświeconym władcą świata - merytokratą.
Oraz to:
https://en.wikipedia.org/wiki/...
Stąd pewnie taka masa znanych, oficjalnych agencji medialnych, produkujących codziennie tony "fake news-ów".

I. UWAGA!
Gdy czytałem tą wiadomość zaświtało mi coś, co może mieć kardynalne znaczenie w interpretacji jej znaczenia. Zaświtało, bo Hyperloop w Polsce, to projekt rzeczywiście rewolucyjny... możliwie dwuznacznie!
https://en.wikipedia.org/wiki/...
https://en.wikipedia.org/wiki/...
I to naprowadziło mnie na coś, na co wpadłem grubo przed rokiem 2010, gdy dopiero wyłaziłem z etapu totalnego lemingostwa.
W mediach mówi się Elonie Musku, ale nic nie wspomina o dosyć tajemniczej (i wcale nie dlatego, że jest nieznany) i tzw. "kontrowersyjnej" postaci Lyndona LaRouche.
Patrzcie tu: https://larouchepac.com/world-...
Prawda, że podobne do mapki z ET3?
Otóż LaRouche z żoną, w ramach założonych przez siebie organizacji: LaRouche Movement, LaRouchePAC, Schiller Institute, itp. już od lat 70-tych promuje globalną transportację, stawiając ją i swoje pomysły na jej realizację, jako jedyne remedium na nadciągające nieuchronnie: "globalną wojnę termonuklearną" oraz "globalny kolaps ekonomiczny", które mają się zdarzyć dosłownie "za tydzień"... i tak co roku.
Sam pomysł jest technicznie interesujący, tylko że... LaRouche jest wykształconym marksistą i zdeklarowanym trockistą. LaRouche i jego "movement" wywodzi się z trockistowskich środowisk, takich jak "The Revolutionary Tendency of US Socialist Workers Party" i "US Spartacist League" (nawiązująca do ideałów Spartakusbund i Róży Luxemburg), wchodzących w skład 4-tej Międzynarodówki. Założył także "National Caucus of Labor Committees" (NCLC), która zaczęła od byłych i wyrzuconych maoistów, a następnie przetransformowała w kierunku tzw. "American System", co znakomicie pasuje do zjawiska tzw. konwergencji systemów (kapitalistycznych i komunistycznych). LaRouche aktywnie promuje tzw. "New International Economic Order" lub "New World Economic Order". Krytykuje IMF i FED ale (prawdopodobnie w celu finansowania swojej globalistycznej idei transportacji) promuje Bretton Woods, Glass-Steagall i powrót do ideałów Alexandra Hamiltona i 1st & 2nd Bank of US, które w zasadzie są ideowymi poprzednikami FED. Jednocześnie, oczywiście zajadle krytykuje Andrew Jacksona, który nawet na łożu śmierci zaznaczył "I've killed The Bank!". Bardzo znamienitym jest to, że LaRouche lobbuje za ustanowieniem 5-tej Międzynarodówki. Biorąc pod uwagę jego byłe i aktualne poglądy (i to że V Komintern w zasadzie już istnieje), można spokojnie zakładać, że zmieniła się tylko skórka do WinAmpa, a komunizm za pasem!

To ja może zaproponuję swoją trasę. Do kapsuły wkładamy wszystkich uchodźców a trasę zakańczamy wielkim grubym murem i patrzymy jak problem z uchodźcami odpływa w siną dal.

Dobijające jest to, ze nawet Hyperloop robiłby objazdy zamiast jechac w lini prostej. Trasa z Warszawy do Wrocławia ma tę jedną wadę ze strasznie jest zaokrąglona, zamiast byc w lini prostej. I tyczy sie to zarówno kolei jak i trasy samochodowej.

Rozumiem, ze taki tunel podciśnieniowy musiałby cały być pod ziemią. Jaki byłby tego koszt? Jeśli miałby biec nad ziemią to jak wyglądały by sprawy bezpieczeństwa biorąc choćby pod uwagę złą wole ludzką. Rozszczelnienie takiego tunelu byłoby katastrofą. I co ze zrównoważonym rozwojem. Rozumiem, ze takie przedsięwzięcie budowałyby wielkie zagraniczne koncerny za ogromne pieniądze. Poza tym mamy cztery podstawowe rodzaje transportu. Wodny, samochodowy, powietrzny, kolejowy. Polska powinna opracować zintegrowany plan rozwoju tych rodzajów transportu. Wykorzystać warunki natury tzn. jeśli to możliwe najpierw wchodzi transport wodny (najtańszy). potem kolejowy, potem samochodowy a tam gdzie warunki nie pozwalają, powietrzny (najdroższy). Tak samo zresztą powinien być opracowany plan rozwoju jeśli chodzi o energie elektryczną pozyskiwaną z rożnych źródeł. Do tego powinien być włączony system szkolnictwa. Potrzebni przecież będą ci co to wykonają jak i ci co będą to później konserwować. Chyba ze ktoś chce to wszystko robić w oparciu o oligarchie zagraniczne. Przede wszystkim jednak najistotniejsze jest pytanie : czy ciągle jeszcze jest ktoś kto chce zaczynać i kontynuować cokolwiek bez Boga. I to jest najważniejsze pytanie, które w efekcie może przynieść prawdziwy rozwój i postęp albo katastrofę. Wystarczy przecież powiedzieć: budujemy drogi i mają przy tym prace wszyscy z tym związani albo produkujemy samochody terenowe i pieniądze zaoszczędzone na budowie dróg przeznaczamy na budowę stacji paliw lub na coś innego. I co mamy dalej? Dalej mamy kłótnie i wojnę podjazdową firm budowlanych i produkujących samochody terenowe. Czyli coś co dobrze znamy: łapówki, matactwa, korupcje a w najgorszych przypadkach inne sposoby eliminacji przeciwnika. Najbardziej z tego zadowoleni będą prawnicy i wszelkiego rodzaju służby a przecież nie o to chodzi. Ci, którzy po swojemu rozumieją postęp i rozwój jako ciągłą wojnę egoizmów i jak najszybszego osiągania celów (pieniędzy, prestiżu, komfortu, władzy) nigdy nie przyniosą zrównoważonego rozwoju ale raczej chaos, niesprawiedliwość i wyzysk. Zawsze ich tworem zostanie oligarchia i kastowość. Tak samo zresztą jak wszyscy próbujący budować świat bez Boga. Dlatego najważniejszym pytaniem pozostaje: czy jest jeszcze ciągle ktoś kto próbuje robić cokolwiek bez Boga i dlaczego.

Jasne, jasne! Świat się zmienia na naszych oczach, idzie nowe, które z pewnością nie będzie przypominało niczego, czego oczekujemy i czego chcielibyśmy mieć. Za progiem armia terrorystów marząca tylko o tym, by podpalić Polskę. Druga armia terrorystów - w samej Polsce, już ją podpala. Ale my będziemy budować super, hiper kolej. To coś równie mądrego, jak straszenie muzułmanów rysunkami na asfalcie! Widocznie znów musimy dostać w tyłek, żeby choć na chwilę się ocknąć.

Masz rację - porzućmy wszystko, nie rozwijajmy się w żadnym innym kierunku tylko złapmy za broń i urrrraaaa na krwawe rzezie z 'nieswoimi'.

I pomyslec, ze to byl kiedys moj pomysl :D

Dlaczego popieracie szybką kolej z LEMINGRADU do drugiego LEMINGRADU.

PLIIIIIZZZZz znów jakieś nowe połączenia ze wsi do Warszawy?

Chyba z Wrocławia do wsi?

BŁAAAGAAAM WAS powiedzcie mi, jak jest różnica między Wrocławiem, a wsią pod Wałbrzychem?

Wałbrzych mi się najbardziej podoba, kiedy jest noc i nie ma prądu, to fakt. Ale co Ci się we Wrocławiu nie podoba, nie wiem i chyba nie chcę wiedzieć

Taa... Krajów południa i zachodu Europy nie liczyłbym jako konkurencji dla Polski. Wszak koran nie przewiduje takich "uciech" dla wiernych. Dla niewiernych tym bardziej...

Nie rozumiem idei tych przesiadek...

W oryginale ET3 miało być właśnie bez przesiadek.

Introduction to ET3
https://youtu.be/BAN0QWpx6x0?t...

A opłacalność? Jeśli są stacje pośrednie więcej osób skorzysta.

Ja nie jestem specjalistą w tej dziedzinie.
Ale z tego co czytałem / słyszałem, to nie ma być cały skład pociągu, ale pojedyncze kapsuły:

https://pl.wikipedia.org/wiki/...
.... Według założeń kapsuła zabierająca do 28 osób poruszałaby się w specjalnej rurze z obniżonym ciśnieniem (do 1% ciśnienia atmosferycznego), co zmniejszyłoby opory powietrza i pozwoliłoby osiągnąć prędkość dźwięku (ok. 1200 km/h)[2]...

Nie smiejcie sie z Elona Muska, bo to jest wizjoner, ktory juz ladnych pare wynalazkow wprowadzil do uzytku, ignorancja nie upowaznia do nieuzasadnionych negatywnych opinii ani do naigrywania sie z ludzi, ktorzy maja wiedze i odwage, lepiej poczytajcie o samochodach Tesla, albo Space X.

Ja się nie śmieję ...

90% populacji nie jest w stanie wyobrazić sobie przyszłych wynalazków.

Czy kiedyś ludzie REALNIE myśleli o samochodach, samolotach, statkach podwodnych, podróżach kosmicznych ???

A co z przejazdami kolejowymi? Czy takie pociągi będą zwalniały przed przejazdami, zwłaszcza niestrzeżonymi?

Tak, będzie, do 500km/h. Zwłaszcza że będzie leciał w specjalnym tunelu aerodynamicznym, będącym nad ziemią..

Ja nie chcę do Warszawy. Wystarczy już wrocławskiego burdelu.
I jeszcze koszt budowy tego cuda... Lepiej kupić nowe samoloty i zmodernizować, rozbudować kolej.

Po co te zachodnie wynalazki.
Mamy dobra kolej nie ma co sie spieszyc.
Zreszta to chyba wynalazek zachodniego liberalnego diabla

Jeśli Platforma wróci do władzy, powoła Dyrekcję Budowy Kolei Naddźwiękowej. Będą śliczne posady. A przy zakupie będzie można Coś skręcić na boku (wielką literą, bo to będzie Coś wielkiego). Jakieś Pendolino albo inna elektrownia atomowa.

W polsce lud rzuca kamieniami w stalowe demony ( PKP ) a wy tu z taka technologia... a poza tym jak tu zaciagnac reczny w tym podczas jazdy na ustawke ze slaskiem wroclaw?

Po co takie nowinki.
Mamy wyngiel i powwinismy sie na tym skupic , ja lubie parowozy nie wiem po co je wymieniaja na te nowoczesne nudne pociagi

No to Nitrasa i Szczerbę do rury i w świat

A ile nas to mialoby kosztowac to juz ani slowa oczywiscie !

A ile trwałaby podróż z Grzechyni do Dynowa? A Warszawy do Warszawy? I połączenia lotnicze Wwa-Wwa... Co za małostkowość.

O czym redaktorzy niezależnej marzą, jak w tym kraju nadal jeżdżą koleje z prędkościami takimi samymi jak w II RP, już pomijam ten ścisk w składach kolejowych, gdzie ludzie niczym sardynki w puszce się tłoczą. Polska od zawsze miała problem z infrastrukturą komunikacyjną, i nic w tej mierze się nadal nie zmienia, co jest o tyle dziwne, gdyż jesteśmy państwem tranzytowym i powinniśmy z tego czerpać krocie. No ale jak się jest państwem lennym, to co się dziwić.

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl