Sprzedaż "Gazety Wyborczej" leci, a "Agora" szuka kasy. Pod zastaw poszła siedziba spółki

Piotr Galant

  

Od wielu miesięcy pikuje sprzedaż "Gazety Wyborczej", a sytuacja musi być chyba coraz gorsza, bo szefowie wydawcy dziennika podjęli dość ryzykowną decyzję. Pod zastaw poszła siedziba "Agory". Warto jednak pamiętać, że całkiem niedawno członkowie zarządu dostali ogromne premie, choć równocześnie przeprowadzano zwolnienia grupowe pracowników.

O sytuacji w "Gazecie Wyborczej" informowaliśmy wielokrotnie w ostatnich miesiącach. Sprzedaż dziennika jest coraz gorsza.

"Czarne chmury gromadzą się od kilku miesięcy nad „Gazetą Wyborczą”. Flagowy okręt Agory kolejny miesiąc zalicza ogromny spadek w sprzedaży. Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu aż o 19,63 proc. - wynika z informacji portalu wirtualnemedia.pl" - podawaliśmy na początku maja.


CZYTAJ WIĘCEJ: Znowu dobre wieści. „Gazeta Wyborcza” po raz kolejny z największym spadkiem

Z kolei we wczorajszym wydaniu "Wiadomości" TVP podano informację, że "Agora" zastawiła niedawno swoją siedzibę.

"Agora - wydawca „Gazety Wyborczej” - szuka pieniędzy i dlatego zastawiła pod kredyt swoją nowoczesną siedzibę. Spółka szuka nawet 135 milionów złotych między innymi na spłatę poprzednich zobowiązań" - cytuje serwis wirtualnemedia.pl


Sytuacja w "Agorze" najwyraźniej jest bardzo zła, ale... Jak pisaliśmy pod koniec marca tego roku:

"Zamknięcie bezpłatnego dziennika, masowe zwolnienia i podniesienie ceny gazety, coraz gorsza sprzedaż, wystawiona na sprzedaż łódzka siedziba – taki był rok 2016 dla Agory, wydawcy „Gazety Wyborczej”. Okazuje się jednak, że drastyczne uderzenie po kieszeni nie wszystkich dotyczy. Członkowie zarządu Agory zarobili w ub.r. 8,57 mln zł, niemal o 5,7 mln zł więcej niż w roku 2015. Kierownictwo wzbogaciło się dzięki premiom otrzymanym m.in. w ramach trzyletniego planu motywacyjnego"


CZYTAJ WIĘCEJ: ​Zwolnienia dziennikarzy, sprzedaż leci, ale premie w milionach. Dla zarządu Agory...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: wirtualnemedia.pl,Wiadomości,niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Afera w cieniu Mundialu. Kim jest zatrzymana kobieta? Kreml oskarża ją o... szpiegostwo

/ QuinceMedia; pixabay.com / Creative Commons CC0

  

Z najnowszych informacji docierających z Moskwy wynika, że zatrzymano tam podejrzaną o szpiegostwo Karinę Curkan. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że imię i nazwisko zatrzymanej kobiety jest całkowicie zbieżne z danymi menedżerki wysokiego szczebla państwowej firmy energetycznej Inter RAO

Dziennik „Wiedomosti” informuje, że sprawa Curkan natychmiast została opatrzona klauzulą „tajne”. Wiadomo jedynie, że kobiecie grozi od 10 do 20 lat pozbawienia wolności.

Powołując się na źródło zbliżone do rosyjskich służb specjalnych dziennik podał, że zatrzymaną oskarża się o współpracę ze służbami specjalnymi krajów wschodnioeuropejskich należących do NATO, w tym Rumunii.

„Wiedomosti” podały, że w zeszły piątek przeprowadzono rewizje w miejscu pracy Curkan, w jej mieszkaniu, a także w firmie Inter RAO i u wysokiej rangi przedstawiciela ministerstwa energetyki Rosji.

Dane zatrzymanej kobiety są takie same, jak imię, imię odojcowskie i nazwisko menedżerki, która zasiada w zarządzie Inter RAO, a dwa źródła „Wiedomosti” potwierdziły, że zatrzymana jest powiązana z tą firmą. Według „Wiedomosti” Curkan związana była w ostatnich latach z projektami energetycznymi na Litwie, w Mołdawii i Turcji.

Obrońcy złożyli apelację od decyzji o umieszczeniu kobiety w areszcie, jednak na razie nie wiadomo, kiedy apelacja zostanie rozpatrzona.

Kontrolowany przez państwo holding Inter RAO to wyłączny eksporter i importer energii elektrycznej w Rosji.

 

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl